عصر بازار

تقدیر اتاق اصناف از بانک مرکزی؛

دریافت کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده، منطقی است

عصر اعتبار- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در شرایطی که منابع مالی اصناف در بانک ها رسوب دارد و بانک ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آن بهره مندند، دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده، منطقی و درست است.

دریافت کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده، منطقی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بانک مرکزی دهم آذرماه دستورالعملی را به بانک ها ابلاغ کرد که بر اساس آن، از اول دیماه کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده دریافت خواهد شد.
    با ابلاغ دستورالعمل دریافت کارمزد از تراکنش های خرید به بانک ها، از اول دیماه امسال بانک های پذیرنده حساب دستگاه کارتخوان، باید در ازای هر تراکنش خرید، بین 500 تا دو هزار و500 ریال کارمزد پرداخت کنند.
    براساس گزارش اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی، به نمایندگی از طرف سه میلیون واحد صنفی سراسر کشور، از صدور دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده تقدیر کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد که با این نگاه، شرایطی برای رفع موانع بهره مندی اصناف تولیدی، توزیعی و خدماتی از منابع بانکی، فراهم شود.
    در دستورالعمل بانک مرکزی آمده است: « با توجه به بند سوم از چهاردهمین صورت جلسه یازدهم شهریورماه امسال هیأت عامل بانک و بند «ج» از یکصد و سی و سومین صورت جلسه کمیته پولی و بانکی درباره چگونگی تأمین کارمزد یک درصدی تراکنش های خرید و تخصیص به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و با توجه به انتفاع بانک پذیرنده از رسوب وجوه حساب پذیرندگان مقرر شد از اول دیماه 94 مبلغ کارمزد یادشده از بانک های پذیرنده دریافت شود».
    براساس این دستورالعمل، پذیرندگان یا همان فروشگاه های دارای دستگاه کارتخوان و خریداران یا همان دارنده کارت نباید کارمزدی پرداخت کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی