عصر بازار

پیش بینی بانک سرمایه گذاری آمریکایی از روند قیمت طلا و نفت در سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- بانک آمریکایی ولس منجمنت پیش بینی کرد : قیمت جهانی نفت و طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی پتانسیل لازم برای افزایش بیشتر و در پیش گرفتن مسیر صعودی را خواهد داشت.

پیش بینی بانک سرمایه گذاری آمریکایی از روند قیمت طلا و نفت در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک ولس منجمنت آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد : فدرال رزرو آمریکا احتمالا طی سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی این مساله مانعی برای افزایش بیشتر قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص نفت و طلا نخواهد بود.

    بر اساس این گزارش روبرت هاورس تحلیلگر ارشد بانک ولس منجمنت آمریکا تاکید کرد: قیمت کالاهای مختلف در سال 2015 میلادی تحت فشار زیادی قرار داشته است ولی به نظر من شرایط در سال 2016 میلادی بهبود خواهد یافت. رشد تقاضا از سوی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین به همراه افت عرضه تاثیر زیادی بر روند صعودی قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا خواهد داشت.

    روند نزولی قیمت طلا در ماه های گذشته موجب افت نسبی عرضه و تولید شده و این مساله می تواند موجب افزایش قیمت طی ماه های آینده شود.

    وی در ادامه افزود: در ماه های نخست 2016 میلادی احتمالا قیمت طلا تحت فشار ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار قرار خواهد داشت. ولی در ماه های بعدی قیمت طلا سطوح حمایتی خود را پیدا خواهد کرد و با عادی شدن شرایط نرخ تورم در اقتصادهای مختلف، روند صعودی قیمت طلا شتاب بیشتری خواهد گرفت.

    هاورس گفت: سرمایه گذاران بین المللی باید برای افزایش قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا صبر و طاقت داشته باشند. قیمت جهانی انرژی نیز طی ماه های آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

    گزارش سایت طلا می افزاید، بانک ولس منجمنت پیش بینی کرده است که نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال به یک درصد خواهد رسید. رشد اقتصادی آمریکا نیز در سال 2016 میلادی به طور میانگین به 2 تا 3 درصد خواهد رسید.

    اقتصاد آمریکا می تواند تا پایان امسال به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو