عصر بازار

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد؛

بیمه محصولات کشاورزان طلبکار بدون پرداخت حق بیمه

عصر اعتبار- اردبیل – قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در خصوص برنامه های صندوق برای پرداخت طلب کشاورزان خسارت دیده، از بیمه محصولات کشاورزان طلبکار بدون پرداخت حق بیمه خبر داد.

بیمه محصولات کشاورزان طلبکار بدون پرداخت حق بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد ابراهیم حسن نژاد پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات بیمه محصولات کشاورزی در اردبیل اضافه کرد: کشاورزان طلبکار می توانند بدون پرداخت حق بیمه محصولات خود را بیمه کنند.

    وی با بیان اینکه طلب کشاورزان خسارت دیده در کمترین زمان پرداخت می‌شود، تاکید کرد که تلاش می کنیم با افزایش معاملات اعتباری در کمترین زمان ممکن طلب کشاورزان پرداخت شود.

    قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با اشاره به افزایش قابل توجه تعهدات بیمه محصولات کشاورزی در مقایسه به سال گذشته متذکر شد: در مقابل تعهدات بیمه بویژه در زراعت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه بنا به سیایت های دولت و وزارت کشاورزی امسال حق بیمه نیز افزایش کمتری نسبت به سال گذشته داشته تا بیمه محصولات کشاورزان از سوی زارعان رشد یابد، ادامه داد: امیدواریم که جمعیت بالاتری بتوانند محصولات خود را پوشش دهند.

    حسن نژاد با بیان اینکه سالانه هزار و 200 میلیارد تومان از سوی صندوق به کشاورزان خسارت پرداخت می شود، عنوان کرد: بطور متوسط سالانه رقمی معادل یک میلیون و 700 هزار کشاورز محصولات خود را بیمه می کنند و یک میلیون و 450 هزار کشاورز غرامت ناشی از خسارت های وارده را دریافت می کنند.

    وی با اشاره به وقوع انواع مخاطرات طبیعی از قبیل سیل، تگرک و... در کشور تاکید کرد: در این شرایط 204 خطر طبیعی و آفات و امراض و 153محصول تحت پوشش بیمه است که بی شک در دستیابی به تولید پایدار تاثیرگذار خواهد بود.

    قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور سرمازدگی باغات را از مهمترین خسارت های این حوزه برشمرد و با تاکید بر ضرورت بیمه اینگونه محصولات افزود: ایران اولین کشوری است که 154 نوع از محصولات کشاورزی را به صورت اختیاری بیمه می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی