عصر بازار

شکایت از برداشت ۱.۷میلیارد دلاری

واکنش سیف به مصوبه کنگره آمریکا

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر برداشت ۱.۷میلیارد دلاری ازحساب‌های بلوکه ایران از پیگیری حقوقی این موضوع توسط نهاد ریاست جمهوری،وزارت امورخارجه و این بانک خبر داد.

واکنش سیف به مصوبه کنگره آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ولی الله سیف امروز در حاشیه همایش مالی- اسلامی در پاسخ به این مطلب که رئیس مرکز آمار ایران معتقد است که آمارهای بانک مرکزی باید به تائید این مرکز برسد، گفت: این موضوع نباید از حساسیت زیادی برخوردار باشد و نسبت به آن التهابی در جامعه بوجود آید؛ بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هر یک آمارهای خود را تهیه و منتشر می کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این بانک مخالفت و دخالتی در اعلام آمارهای مرکز آمار ندارد و این مرکز هم مخالفتی با آمارهای بانک مرکزی ندارد، افزود: تولید و انتشار آمار توسط بانک مرکزی سابقه ای طولانی دارد و آمارهای مربوط به نرخ رشد اقتصادی و تورم را اعلام می کند و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. بانک مرکزی بدنبال سیاسی کار و التهاب آفرینی نیست و نباید با چنین مباحث تخصصی اینگونه برخورد شود.

    وی درباره عدم استقبال مردم از کارت اعتباری خرید عنوان کرد: قضاوت در این زمینه زود است و باید اجازه داد تا محصولات مدنظر جای خود را در بازار پیدا کنند و اگر بخواهیم برای این کار التهاب ایجاد کنیم، باعث می‌شود که این محصولات از همان ابتدای ورود به بازار با مشکل مواجه شوند و نباید به این نحو درباره طرح قضاوت کرد.

    سیف با بیان اینکه اینگونه قضاوت منطقی نیست و باید اجازه دهیم که یک سال از اجرای طرح و ورود محصولات به بازار بگذرد، افزود: همچنین لازم است که تجربه سایر کشورها در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد به طوری که نحوه اجرا و نوع بازپرداخت ها و غیره مشخص شود و آن زمان است که می توان در باره طرح مذکور قضاوت کرد.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: میزان مطالبات معوق در گذشته 15 درصد بود که اکنون به 12.8 درصد رسیده و با جهت‌گیری بانک‌ها می‌توان به نتایج مثبتی دست یافت.

    وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات بانک مرکزی درباره مصوبه کنگره آمریکا درباره برداشت حدود 2 میلیارد دلار از حساب بلوکه شده ایران، گفت: رقم 2.5 میلیارد دلار شامل سود اضافه شده به رقم اصلی 1.7 میلیارد دلار است؛ این پرونده همچنین از طریق دفتر نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است که امیدواریم نتیجه آن را دریافت کنیم.

    سیف اعلام کرد: این بانک از طریق وکیل خود در حال اقدام و پیگیری درباره مصوبه برداشت 1.7 میلیارد دلار توسط کنگره آمریکا از دارایی های بلوکه شده ایران است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی