عصر بازار

با توجه به بازی قیمت نفت در بازار

درآمد حاصل از نفت توان یارانه را نخواهد داشت

عصر اعتبار- معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت: با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی درآمد حاصله از نفت، توان یارانه نقدی را برای ما فراهم نکرده و بیکاری در کشور دو چندان خواهد شد.

درآمد حاصل از نفت توان یارانه را نخواهد داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران در همایش سالروز تأسیس این شرکت گفت: صنعت پتروشیمی متأسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته و ما خیلی تلاش کرده‌ایم که این صنعت را به ریل برگردانیم.

    وی تصریح کرد: سال آینده یکی از سال‌های سخت برای این صنعت با توجه به بازی قیمت نفت که در بازارهای جهانی به وجود آمده است خواهد بود به طوری که درآمد حاصل از نفت توان تأمین یارانه نقدی را نخواهد داشت مشکل اصلی ما عدم تعادل در بودجه جاری و سرمایه‌ای است که بیکاری را در کشور دو چندان خواهند کرد.

    پیوندی تأکید کرد: دولت باید زیرساخت‌های پتروشیمی را در کشور فراهم نماید چرا که توسعه این صنعت با نبود زیرساخت‌ها فراهم نخواهد شد و هر سرمایه‌گذاری که وارد کشور شود به طور یقین با ارزیابی زیرساخت‌ها و جاذبه‌های شرایط فعلی متمایل به سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

    معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران تأکید کرد: نباید توقع داشت که سرمایه‌گذاری شش میلیارد دلاری با نبود زیرساخت‌ها در کنار سواحل و مناطق دیگر صورت گیرد. سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی مانند پرنده‌ای است که نیاز به دانه برای خوردن دارد بنابراین زمانی که زیرساخت‌های اصلی در این صنعت میسر نیست نباید به سراغ سرمایه‌گذاری خارجی رفت.

    پیوندی افزود: مدیران ارشد هلدینگ خلیج‌فارس بایستی تلاش نمایند هلدینگ‌های کوچک و متوسط را به هم نزدیک کرده تا یک هلدینگ بزرگی در کشور در عرصه پتروشیمی شکل بگیرد با این اتفاق صنعت پتروشیمی جهشی دو چندان پیدا خواهد کرد.

    وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بخش خصوصی درگیر ثبت شرکت‌های خود و سود سهامداران است و سپردن پروژه‌های بنیادی و خوراک به هلدینگ خلیج‌فارس منطقی است چرا که می‌تواند پروژه‌ها را کنترل نماید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو