عصر بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر مطرح کرد:

نبود تقاضا مانع گرانی در بازار طلا و سکه نشده است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: افزایش ارزش اونس جهانی و دلار در بازار آزاد، ارزش طلای خام ۱۸ عیار را در حالی افزایش داده است که حجم تقاضا در بازار تغییری نداشته است.

نبود تقاضا مانع گرانی در بازار طلا و سکه نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از گذشت 10 سال فدرال رزرو تصمیم تاریخی خود مبنی بر افزایش نرخ بهره آمریکا را حدود دو هفته قبل عملی کرد، تصمیمی که اکثر کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که ارزش اونس جهانی را تا حدودی کاهش می‌دهد، اما به دلیل نوسانات چند ماهه اونس جهانی، این فلز گران‌بها تمام محدوده کاهشی خود را تا قبل از اعلام نظر قاطع فدرال رزرو پیش خور کرده بود و دیگر جانی برای کاهش بیشتر ارزش باقی نگذاشته بود.

    اما تصمیم فدرال رزرو تنها بر ارزش اونس جهانی بی‌تاثیر نبوده بلکه، این تصمیم فدرال رزرو تا حدودی ارزش دلار آمریکا را در بازارهای جهانی تقویت کرد.
    با تقویت ارزش دلار آمریکا و عدم ریزش ارزش اونس جهانی، بازار طلا و سکه در کشور تحولات جدیدی به خود گرفت، بازاری که طی دو ماه محرم و صفر رنگ و بوی خرید و فورش از آن رفته بود و این عدم تقاضا همچنان ادامه داشت، رنگ خود را طلایی‌تر دید زیرا قیمت طلا و انواع سکه افزایش یافت و پیش بینی می‌شود قیمت سکه تمام بیشتر از این‌ها رشد کند.

    البته رشد قیمتی که طلا در بازار داخلی به ثبت رسانده است دقیقا در حالی است که حجم تقاضا در بازار هیچ تغییری نداشته و بازار همچنان روال گذشته خود را ادامه می‌دهد.

    در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است، افزایش ارزش اونس جهانی و دلار در بازار آزاد، ارزش طلای خام 18 عیار را در حالی افزایش داده است که حجم تقاضا در بازار تغییری نداشته است.

    محمد کشتی‌آرای  با نگاه بر بازارهای جهانی در رابطه با بازار داخلی طلا و سکه، اظهار کرد: بنابر روال هرساله، در پایان سال میلادی قیمت جهانی شاهد نوسانات مختلفی است که در سالجاری ارزش طلا در 8 هفته متوالی روند کاهشی به خود گرفته بود و تنها در هفته گذشته با تغییر مسیر رویه صعودی به خود گرفت.

    او ادامه داد: با توقف روند کاهشی ارزش اونس جهانی در هفته‌ گذشته ارزش این فلز گران‌بهاء، 11 دلار افزایش یافت و این موضوع به دلیل تصفیه حساب‌های مالی و افزایش حجم تقاضا در پایان سال میلادی است.

    وی خاطرنشان کرد: در پی رشد ارزش اونس جهانی و تقویت دلار در بازارهای داخلی، ارزش طلا و انواع سکه در بازار ایران رشد به ثبت رسانده است که در مجموع نرخ سکه تمام بهار آزادی را 20 هزار تومان افزایش داده است.

    او بیان کرد: افزایش نرخ طلا و سکه در حالی رخ داده است که حجم تقاضا در بازار افزایش نیافته و بازار همچون روال سابق به فعالیت خود می‌پردازد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی