عصر بازار

با هدف حمایت از نظام سلامت کشور

معرفی بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی

عصر اعتبار- تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران رسید.

معرفی بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، طی سخنانی گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره به دنبال راهکارهای جدید برای استقرار طرح تحول نظام سلامت بوده ایم. در این مسیر هم چالش های بسیاری پیشروی بوده و در سازمان تامین اجتماعی هم تامین نقدینگی مطرح بوده است.
    دکتر ربیعی افزود: طرح تحول نظام سلامت کشور که هم اکنون در حال اجرای آن هستیم یک طرح اثبات شده جهانی است که در سایر کشورها از آن استفاده می شود. شیوه کار هم به گونه ای است که یک عامل سوم به نام بانک وارد می شود و تسهیل گر ارتباط می شود.
    دکتر ربیعی با اشاره به اینکه پرداخت به موقع تعهدات بیمه ها به بیمارستان ها یک امر قانونی است که در کشور مدت ها اجرایی نمی شد، خاطرنشان ساخت: با وجود این تفاهم نامه این امر قانونی به آسانی قابلیت اجرا خواهد یافت.
    وی با تصریح اینکه این تفاهم نامه یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: براساس این تفاهم نامه بیمارستان های دولتی اسناد خود را به بانک رفاه ارائه می دهند و بانک ظرف مدت 15 روز موظف به پرداخت 60 درصد تعهدات است.
    دکتر ربیعی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه مشکل تامین منابع بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی برطرف خواهد شد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هیات دولت مشغول پیگیری سایر تعهدات به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم، افزود: بخشی از این تعهدات مربوط به سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت است که با وجود این تفاهم نامه تعهدات سازمان به وزرات بهداشت به صورت ماهانه پرداخت می شود.
    دکتر ربیعی ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سایر تعهدات به این وزارتخانه تا پایان شهریورماه سالجاری پرداخت خواهد شد و از ابتدای مهرماه هم براساس تفاهم نامه به صورت ماهانه اجرا می شود.
    دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سخنانی گفت: این توافقنامه در مورد استفاده از ظرفیت بانک رفاه کارگران برای پرداخت هزینه خدماتی است که سازمان تأمین اجتماعی از بیمارستانهای وزارت بهداشت خریداری می‌کند.
    وی افزود: با حضور بانک رفاه کارگران به عنوان عامل سوم، در واقع برای دریافت هزینه اسنادی که وزارت بهداشت تحویل می‌دهد، پشتیبانی پیدا می‌شود و به نظر می‌رسد که در روابط مالی بین بیمارستان‌ها و سازمان تأمین اجتماعی گشایشی ایجاد می‌شود.
    وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: این ارتباط سه گانه گشایش مطلوبی در روابط فی مابین وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ایجاد خواهد کرد و استفاده از ظرفیت طرفین را تسهیل می کند.
    دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: توافقی که انجام شد، خواهد توانست برای همیشه یک رابطه منطقی بین مراکز درمانی دولتی و سازمان تأمین اجتماعی تعریف کند و ما فکر می‌کنیم که مراکز درمانی دولتی با این تفاهم خواهند توانست خدمات بهتری را ارائه دهند.
    دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: با اجرای این تفاهم نامه همکاری، مراکز درمانی دولتی قادر خواهند بود خدمات مطلوب و باکیفیت تری به جامعه ارائه کنند.
    وی خاطرنشان ساخت این ارتباط استمرار خواهد داشت و با وجود این توافق برخی از چالش های پیشروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارائه خدمات به جامعه برطرف می‌شود.
    دکتر صدقی مدیرعامل بانک رفاه نیز در این مراسم امضای این تفاهم نامه را یک خدمت نوین بانک رفاه به جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور خواند و اظهار داشت: در این تفاهم نامه بانک رفاه به عنوان عامل سوم بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی ماموریت دارد تا تعهدات سازمان تامین اجتماعی را به بیمارستان های دولتی را که با بانک رفاه فعالیت می کنند، پرداخت کند.
    دکتر صدقی با اشاره به اینکه استراتژی کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون خدمات دهی بیش از پیش به نظام سلامت کشور است، افزود: این یک مقدمه برای شروع همکاری گسترده تر است به این نحو که در فازهای بعدی تعهدات تمامی بیمارستان های خصوصی و داروخانه ها هم از طرف بانک رفاه پرداخت می شود.
    مدیرعامل بانک رفاه یادآور شد: با توجه به وضعیت نقدینگی کشور، بانک رفاه به عنوان یک بانک متعهد به مسئولیت های اجتماعی از نظام سلامت کشور به صورت همه جانبه حمایت خواهد کرد.
    وی با بیان اینکه پرداخت تعهدات سازمان تامین اجتماعی تا قبل از مهرماه سالجاری مقرر است توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، اظهار داشت: تعهدات تامین اجتماعی از تاریخ 1/7/94 براساس تفاهم نامه حاضر توسط بانک رفاه پرداخت می شود.
    دکتر صدقی در خاتمه اظهار داشت: تا پایان سالجاری حدود 20 هزار میلیارد ریال توسط بانک رفاه برای پرداخت این تعهدات اعتباری تخصیص داده می شود.
    گفتنی است این تفاهم نامه با هدف همکاری و ایجاد تعاملات موثر و مفید در زمینه تمرکز منابع بیمارستان های وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و زیرمجموعه های این دو نهاد و متعاقبا تامین اعتبار لازم به منظور پرداخت مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی و ایفای نقش عامل در پرداخت این مطالبات توسط بانک رفاه صورت گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی