عصر بازار

نرخ بنزین در عربستان ۵۰ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- همزمان با اعلام کسری بودجه بی سابقه ، دولت عربستان قیمت آب ؛ برق و گاز را در این کشور افزایش داده و از گران شدن پنجاه درصدی بنزین خبر داد.

نرخ بنزین در عربستان ۵۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا ، سقوط شدید قیمت نفت باعث شده که دولت عربستان در بودجه سال آینده مجموعه ای از تدابیر ریاضتی از جمله کاهش یارانه های انرژی را در نظر بگیرد.
    شورای وزیران عربستان در جلسه امروز علاوه بر افزایش قیمت بنزین با گران شدن آب و برق هم موافقت کرد.
    قیمت های جدید از امروز سه شنبه 29 دسامبر اجرایی شد.
    قیمت بنزین از لیتری 6 دهم ریال سعودی به لیتری 9 دهم ریال (معادل 24 سنت آمریکا) خواهد رسید و قیمت گاز و دیزل هم افزایش یافت.
    کسری بودجه دولت عربستان سعودی در سال 2015 میلادی به رقم بی سابقه 367 میلیارد ریال سعودی معادل 98 میلیارد دلار رسیده است.
    شورای امور اقتصادی و توسعه عربستان این میزان کسری بودجه را با توجه به سقوط قیمت نفت در ماه های اخیر 'رقمی قابل قبول' خواند.
    یکی از مشاوران اقتصادی دولت عربستان گفت:علاوه بر سقوط قیمت نفت، عوامل دیگری مانند پاداش به کارکنان دولت در زمان تفویض قدرت به ملک سلمان هم در افزایش هزینه ها نقش داشته است.
    کارشناسان اقتصادی عامل اصلی افزایش هزینه ها ومخارج دولتی در عربستان را ناشی از دخالت نظامی این کشور در یمن می دانند.
    عربستان به همراه برخی کشورهای عربی و با پشتیبانی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
    تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور هدف حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که در اثر آن، هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید و یا زخمی و آواره شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی