عصر بازار

لوازم آرایشی و بهداشتی ارزان می‌شود؟

عصر اعتبار- رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی را در گروی کاهش نرخ ارز دانست.

لوازم آرایشی و بهداشتی ارزان می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا بوترابی با اشاره به اینکه اجرای برجام تاثیر چندانی بر کاهش قاچاق کالاهای بهداشتی و آرایشی ندارد، اظهار کرد: مشکل قاچاق، وارد‌ات مستقیم نیست بلکه به بروکراسی‌های اداری بر می‌گردد.

    وی کاهش قیمت کالاهای آرایشی و بهداشتی را در گروی کاهش نرخ ارز عنوان و اظهار کرد: اگر قیمت دلار کاهش یابد، قیمت مواد اولیه و در پی آن قیمت کالاهای وارداتی نیز کاهش می‌یابد یا حداقل افزایش نخواهد داشت اما اگر قیمت دلار افزایش یابد، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت داشت.

    رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان این‌که مشکلی در واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی وجود ندارد، افزود: طی این مدت هزینه‌های واردات مقداری بالا رفته بود که مربوط به هزینه بیمه و حمل‌ونقل بود اما با اجرایی شدن برجام نیز این هزینه‌ها بیشتر از پنج درصد تغییر نمی‌کند.

    بوترابی با اشاره به تاثیر قیمت ارز در قیمت مواد اولیه گفت: وقتی مواد اولیه یک کالا 100 دلار است، تفاوت می‌کند اگر بخواهید آن را با دلار 3000 تومان بگیرید یا دلار 4000 تومان، اما 100 دلار تغییری نمی‌کند و وقتی شما می‌خواهید بابتش پول بدهید، قیمت تمام شده و ملاک محاسبه، ارز پرداختی است.

    وی با بیان این‌که به دلیل کاهش قیمت نفت، توان کاهش چشمگیر قیمت‌ها وجود ندارد، افزود: از نظر روانی ممکن است یک شوک به بازار وارد شود و قیمت چند روز کاهش یابد اما باز به مرور زمان بالا می‌رود، زیرا جایگزینی به جز نفت برای قیمت دلار نداریم و معمولا هم قیمت نفت خیلی پایین است.

    رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان این‌که نمی‌توان انتظار کاهش قیمت در لوازم آرایشی و بهداشتی را داشت، اظهار کرد: کالاهایی هستند که کمپانی‌ها به دلیل تحریم، اصلا وارد نمی‌کنند، اما شاید با لغو تحریم واردات صورت بگیرد و در زمینه برندهای شرکت‌های وارد‌کننده، سرمایه‌گذاری شود.

    بوترابی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: باید برای کمپانی‌های خارجی بستری امن فراهم شود، آن‌گاه آنها می‌توانند حتی در همین جا به تولید بپردازند و در آن صورت است که می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی