عصر بازار

در گفت‌وگویی بررسی شد:

شروط همکاری‌های خارجی در بخش مسکن کشور

عصر اعتبار- دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت:ما نباید تنها با کشورهایی همکاری کنیم که سرمایه‌گذاری کنند و خودشان هم بسازند که معمولاً شرکت‌های ترک این کار را در ایران انجام می‌دهند، بلکه باید مدیریت و اداره کار را با همدیگر انجام دهیم.

شروط همکاری‌های خارجی در بخش مسکن کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در رابطه با همکاری شرکت‌های خارجی در بخش مسکن با ایران گفت:در واقع ما نیازمند سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی هستیم و از طرفی نیاز داریم که تکنولوژی‌های جدید ساخت و ساز نیز وارد کشور شود، اما به هر حال به نظر می‌رسد که کشورها و شرکت‌های خارجی تنها سرمایه‌ پولی را در کشور ما به کار نمی‌اندازند و در واقع آنها نیز قصد دارند که برای شرکت‌های خود کار ایجاد کنند.

    علیرضا قهاری افزود: بنابراین این همکاری هم نیاز ما از لحاظ سرمایه‌گذاری و هم درخواست کشورهای خارجی برای ایجاد درآمدی برای خودشان است یا به علت رکودی که در کارهای ساخت‌وساز است، نیاز است هم برای شرکت‌های خودشان، هم برای سرمایه‌گذاری بتوانند مشارکت بهتری داشته باشند.

    او در ادامه بیان کرد: در گذشته نیز این اتفاق افتاده زمانی که کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اگر ما خرد و داناییمان را به کار بیندازیم تنها از سرمایه‌گذاری آنها بهره نمی‌بریم بلکه از تکنولوژی آنها نیز بهره می‌بریم و چیزی که حاصل می‌شود هم باعث رونق اقتصادی شده و هم اینکه ما این دانش و تکنولوژی جدید را کسب خواهیم کرد.

    قهاری در ادامه گفت: به هر حال لازمه این کارها این است که اینها در مفاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود لحاظ شده و ما با یک تیر چند نشان بزنیم.

    او افزود: ما نباید تنها با کشورهایی همکاری کنیم که سرمایه‌گذاری کنند و خودشان هم بسازند که معمولاً شرکت‌های ترک این کار را در ایران انجام می‌دهند، بلکه باید مدیریت و اداره کار را با همدیگر انجام دهیم، یعنی باید از سرمایه‌گذاری کشورهایی که راغب هستند یا به هر دلیلی حاضرند در ایران کار کنند، هم در بهره‌برداری پولی که نیاز کشور است و هم در بهره‌برداری نوع‌ها، فن و تکنولوژی استفاده کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی