عصر بازار

بانک مرکزی اعلام کرد

کاهش ۷ میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران در بهار ۹۴

عصر اعتبار- درآمد نفتی کشور در سه ماهه نخست امسال با کاهش ۷ میلیارد دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۰ میلیارد و ۶۳۳ میلیون دلار رسید.

کاهش ۷ میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران در بهار ۹۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، بانک مرکزی در بخشی از گزارش عملکرد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال کل تجارت خارجی کشور در این دروه را 30.582 میلیارد دلار اعلام کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت حدود 10 میلیارد دلاری داشته است.

    در سه ماهه نخست سال قبل تجارت خارجی ایران 40.302 میلیارد دلار اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش صادرات کشور از 24.708 میلیارد دلار در سه ماهه نخست 1393 به 17.68 میلیارد دلار در سه ماهه نخست امسال رسیده است . واردات نیز که در سه ماهه نخست سال قبل 15.594 میلیارد دلار اعلام شده بود در سه ماهه نخست امسال به 12.902 میلیارد دلار کاهش یافته است.

    از کل صادرات 17.68 میلیارد دلاری کشور در سه ماهه نخست سال جاری 10.633 میلیارد دلار مربوط به صادرات نفتی شامل نفت و گاز و میعانات گازی بوده و 7.047 میلیارد دلار نیز صادرات غیر نفتی را شامل شده است.

    درآمد نفتی کشور در سه ماهه نخست سال قبل 17.508 میلیارد دلار گزارش شده بود که بر این اساس در سه ماهه نخست امسال درآمد نفتی کشور حدود 7 میلیارد دلار کاهش داشته است. صادرات غیر نفتی در سه ماهه نخست سال قبل نیز 7.2 میلیارد دلار بوده است .

    این گزارش همچنین کل تولید نفت کشور در سه ماهه نخست 1394 را 3.093 میلیون بشکه در روز اعلام کرده و از افزایش 2.6 درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است.

    صادرات نفت کشور نیز در سه ماهه نخست امسال 1.422 میلیون بشکه در روز اعلام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.4 درصد کاهش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو