عصر بازار

طلا در آستانه ثبت سومین سال تنزل

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی ۳.۱۷ درصد افزایش یافت و هر اونس ۱۰۷۲.۲۵ دلار معامله شد اما با توجه به کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلا در سال جاری، به نظر می رسد که این فلز گران بها در آستانه ثبت سومین سال متوالی کاهشی قرار دارد.

طلا در آستانه ثبت سومین سال تنزل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، طلا در تلاش است تا در معاملات امروز افت قیمت یک شبه خود را ترمیم کند. روز گذشته با کاهش شدید قیمت نفت، تقاضا برای طلا کاهش یافت.

    هر اونس طلا در معاملات امروز با 3.17 دلار افزایش 1072.25 دلار معامله شد. روز گذشته این فلز گران بها 0.6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    در نبود سرنخ های تجاری قوی و نقدینگی، به نظر می رسد طلا در همین محدوده تا آخر هفته نوسان داشته و از بازارهای نفت و ارز پیروی کند.

    ادوارد میر تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «از آنجایی که صندوق ها در نظر دارند تا در پایان سال قیمت‌ها را کاهش دهند و سال بعد را با قیمت های جدید آغاز کنند، در کوتاه مدت فلزهای گران بها احتمالا به حاشیه رانده خواهد شد.»

    طلا روز گذشته ارزان فروخته شد چراکه نفت 3 درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت نفت برنت به کمترین قیمت در 11 سال گذشته رسید. تقاضا برای طلا کاهش یافت،چرا که طلا مانعی در برابر تورم ناشی از نفت محسوب می‌شود.

    کاهش قیمت نفت هر آنچه طلا از کاهش ارزش دلار کسب کرده بود را جبران کرد. دلار در روز دوشنبه به کمترین رقم در بیش از یک هفته گذشته در برابر سبدی از ارزها سقوط کرده بود.

    با توجه به کاهش 10 درصدی قیمت طلا در سال جاری، به نظر می‌رسد که این فلز گران بها در آستانه ثبت سومین سال متوالی کاهشی پس از 12 سال متوالی افزایشی قرار دارد. روند افزایشی طلا در سال 2013 پایان یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی