عصر بازار

ترفندهای عجیب برای جذب مشتریان بیمه

از بیمه ترس از افراد فرازمینی تا بله گرفتن از داماد

عصر اعتبار- شرکت های بیمه در سراسر جهان همواره سعی می کنند برای جذب مشتری های بیشتر و معرفی برندهای خود از تمامی ترفندها استفاده کنند. آنها با معرفی محصولات جدید یا بیمه کردن افراد معروف جهان تلاش می کنند که در بازار رقابتی امروز همچنان در صدر جای بگیرند.

از بیمه ترس از افراد فرازمینی تا بله گرفتن از داماد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، "لویدز لندن" که عنوان بزرگترین شرکت بیمه در جهان به یدک می کشد، در تاریخ بلندمدتش و در قراردادهای خود همه چیز را بیمه می کند . این شرکت از نخستین پرواز تجاری، نخستن پرواز فضایی، پل ‌های ساخته شده، چاه ‌های نفتی، کشتی‌ های تجاری، املاک و سرمایه‌ های شرکت‌ ها و سازمان ها را در کشورهای بی ‌ثبات سیاسی تا زبان "گنارو پلیسیا" کارشناس طعم و مزه کافه‌ زنجیره ‌ای انگلیس را بیمه کرده است.
    یکی از مدیران این شرکت بر این نکته تاکید می کند که فعالیت‌ های بسیار گسترده و مختلفی وجود دارد که لویدز وارد آن شده‌ است. به طور کلی، آنچه لویدز انجام می ‌دهد بیمه کردن چیزهایی است که دیگران نمی ‌توانند یا نمی‌ خواهند آنها را بیمه کنند.
    وی ادامه می دهد که پشت تمام بیمه نامه های غیرمعمولی که توسط شرکت لویدز منعقد شده، کلید موفقیت ساده‌ ای وجود دارد که باید سرمایه‌ گذاران شخصی، بانک‌ های چندملیتی و دیگر افراد از آن پیروی کنند و آن درک درست از خطرات است. این شرکت برای فهمیدن عمر موتور هواپیمای خصوصی پادشاه عمان و خطراتی که ممکن است بازی ‌های المپیک را تهدید کند، و اطلاعات دیگر، افراد زیادی را استخدام کرده است.
    به باور بسیاری از شهروندان عادی جهان، بیمه کردن افراد سرشناس مانند خوانندگان و یا فوتبالیست ها احمقانه و عجیب است اما اکنون بیمه نامه های در جهان فروخته می شود، که بسیار احمقانه تر به نظر می رسند. به عنوان مثال، شرکت بیمه ای اعلام کرده است، کسانی که می ترسند توسط افرادی فرازمینی و عجیب مورد سرقت قرار گیرند را با 12 یورو بیمه می کند و در ازای اتفاق چنین رویدادی بی نظیری و اثبات آن، پنج هزار یورو غرامت خواهند گرفت. همچنین افرادی که از گیر کردن در آسانسور وحشت دارند، می توانند با پرداخت 75 یورو خود را بیمه کنند.
    اما برخی اوقات بیمه های عجیبی از سوی افراد نیز درخواست می شود. "یان دالبوی" نابغه ریاضی دانمارکی، شرط استخدامش را بیمه خود و سه نسل از خانواده اش قرار داده بود. از میان تمام شرکت های دانمارکی که خواهان حضور او بودند، شرکت مخابرات توانست با بیمه کردن او، فرزندان، نوه ها و نتیجه هایش این نابغ را استخدام کند.
    یکی از هنگفت ترین پوشش های بیمه ای که در جهان به طور معمول ارائه می شود، پوشش ورزشکاران و هنرپیشه های معروف جهان است. به عنوان مثال، چندی سال قبل وقتی پاهای "کریستیانو رونالدو" در یک بازی مصدوم شد یک شرکت بیمه بهترین شیوه تبلیغ را در بیمه کردن پاهای این بازیکن فوتبال دید. 144 میلیون دلار هزینه بیمه پاهای اوست تا دیگر نگران صدمات ناگهانی در زمان مسابقات نباشد.
    اما بیمه های جالب تر نیز وجود دارد؛ برای رانندگانی که عشق سرعت دارند نیز بیمه ای در نظر گرفته شده است. آنان می توانند با پرداخت مبلغ اندکی هرچقدر که دلشان می خواهد پاهایشان را بر روی پدال گاز فشار دهند. بیمه ای نیز وجود دارد که در آن چنانچه هواپیما ظرف چند ثانیه 3 هزار متر ارتفاع کم کند به بیمه شده خسارت تعلق خواهد گرفت.
    برخی از شرکت ها، بیمه های مربوط به عشق و محبت را در صدر فعالیت های خود قرار داده اند؛ به عنوان مثال، زنانی که روز عروسی شان، نگران "بله" گرفتن از داماد هستند می توانند با پرداخت 100 یورو خود را بیمه کنند. بیمه "لغو عروسی" نیز وجود دارد، با این بیمه چنانچه یکی از زوجین به دلیل اتفاق یا بیماری نتوانند در مراسم شرکت کند، بیمه خسارت آنها را پرداخت خواهد کرد.
    جالب تر آنکه "جک کامپکس" میلیونر آمریکایی، عشق به همسرش را 20 میلیون دلار بیمه کرده است. از همین رو، شرکت بیمه "کارپنتر" مجبور است، همیشه مراقب احساسات عاشقانه آقای کمپکس به همسرش باشد.
    "شیخ رشید الخلفی" میلیونر سابق ساکن آمریکا، باغچه خانه اش را یک میلیون دلار بیمه کرد تا عجیب ترین بیمه را در تاریخ این کشور به نام خود ثبت کند. اما عجیب تر آن بود که دلیل اصلی این کار او، حتی مدت ها پس از مرگش مشخص نشد و در گنجینه ای که در این باغچه پیدا شد، تنها این عبارت برای فرزندانش به ارث گذاشته شده بود: "عکس پدر و مادرم، تنها گنجینه ای که در تمام عمرم دارم."
    همانطور که اشاره شد، شرکت لویدز لندن، زبان "گنارو پلیسیا" کارشناس طعم و مزه کافه‌ زنجیره ‌ای انگلیس را بیمه کرده است. از این نوع بیمه در جهان نمونه های دیگری نیز وجود دارد؛ کارخانه قهوه سازی "کاستا کافی" که یکی از معروفترین شرکت های قهوه سازی در جهان است، زبان کارمند خود به نام "جنارو پلیچیا" که کارشناس چشیدن قهوه است را به مبلغ 14 میلیون دلار بیمه کرده است. پلیچیا بعداز 10 سال چشیدن ده ها هزار قهوه به راحتی می تواند تنها از طریق زبانش کیفیت و تفاوت قهوه ها را از هم تشخیص دهد. این مبلغ بیمه طبق گزارش های منتشر شده، دقیقا یک چهارم درآمد سالانه شرکت قهوه سازی کاستا است.
    اما بیمه های عجیب و غریب تر از مواردی که گفته شد نیز وجود دارد؛ افرادی که در روز نتوانستند از آفتاب بهره ببرند و روزی بارانی و ابری را داشته اند، می توانند در ازای هر 600 ساعت روز بدون آفتاب، بیمه "بدی آب و هوا" دریافت می کنند.

    از سوی دیگر، والدینی که ناخواسته صاحب فرزند دوقلو می شوند،  چنانچه از قبل خود را بیمه کرده باشند می توانند 100 یورو دریافت کنند. این در حالی است که پدرانی که در هنگام تولد فرزندشان دچار حواس پرتی و اختلال حواس می شوند با پرداخت نوعی حق بیمه می توانند 125 یورو خسارت دریافت کنند.

    یک بازیکن فوتبال آمریکایی که موهای پرپشتی دارد و برای شامپو تبلیغ می کند، موهایش را به قیمت یک میلیون دلار بیمه کرده است. همچنین "مه ری هیوز" بازیکن موفق کریکت استرالیا، سبیل های پر پشت و بلند خود را 370 هزار دلار بیمه کرده است.گروه های مافیایی او را به قیچی کردن سبیل هایش تهدید کرده بودند؛ هرچند که این تهدید هرگز عملی نشد اما هیوز معتقد است که بیمه کردن سبیل هایش از بیمه کردن خانه اش مهم تر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو