عصر بازار

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام(ره):

نوار مرزی کشور از فقر مضاعفی رنج می‌برد

عصر اعتبار- مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام(ره) با اشاره به سامانه راه‌اندازی شده در این نهاد برای شناساندن نقاط محروم و محرومان برای کمک سازمان‌های مختلف و مردم به آنها، گفت: نوار مرزی کشور از فقر مضاعفی رنج می‌برد.

نوار مرزی کشور از فقر مضاعفی رنج می‌برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، احمد دولت‌آبادی اظهار داشت: بر اساس نقشه فقر کشور مصوب سال 88، دو هزار و 453 دهستان کشور به 5 گروه تقسیم شده‌اند. یک گروه شامل 914 دهستان که 37 درصد از این دهستان‌ها را شامل می‌شوند بدون ضریب هستند و مابقی دهستان‌ها با ضریب 4 و 7 و 8 و 9 در چهار گروه محروم طبقه‌بندی شده‌اند.

    وی ادامه داد: سه درصد از دهستان‌ها با ضریب 6، 10 درصد با ضریب 7 ، 9 درصد با ضریب 8 و 2 درصد با ضریب 9 داریم که گروه آخر شدیدترین نوع فقر را دارند. این دهستان‌ها عموما در نوار مرزی و برخی نقاط در داخل کشور هستند اما به طور کلی نوار مرزی از فقر مضاعفی رنج می‌برند.در واقع 60 درصد از دهستان‌های کشور فقیر هستند.

    مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام(ره) همچنین گفت: کمیته امداد از ابتدای فعالیت با مناطق محروم درگیر بوده‌ و شناسایی برخی مناطق بسیار محروم و مبارزه با فقر این مناطق، این نهاد را به الگویی در این زمینه تبدیل کرده است. در دوره مدیریتی جدید فرهنگ توجه به مناطق محروم مجدداً احیا و این امر با الهام از هدایت‌های مقام معظم رهبری امکان‌پذیر شده است.

    وی تصریح کرد: فقر را می‌توان به دوگونه انسانی و محیطی تقسیم کرد؛ کمیته امداد خود را مسئول فقر انسانی می‌داند  و باید به انسان‌های نیازمند رسیدگی کنیم. ما سامانه نیازسنجی در کمیته امداد را راه‌اندازی کردیم که به افراد خیر، سازمان‌ها و مردم، افراد فقیر در فقیر ترین نقاط کشور را معرفی می‌کند.

    دولت‌آبادی افزود: کمیته امداد با این سامانه به عموم مردم آدرس فقر را نشان می‌دهد هم آدرس جغرافیایی و هم امکان مشارکت‌های جهادی. اقدام دیگر کمیته امداد پیشگامی در معرفی چندین روستا برای فقرزدایی است و نوع فقر‌ آنها را به سازمان‌های مختلف شناسانده‌ است برخی استان‌ها از این امکان استفاده خوبی کرده‌اند که تاحدود زیادی به طور مثال در روستاهای استان سمنان خود را نشان داده است.

    وی در پایان گفت: ما نقش دیدبانی حقوق فقرا در مناطق محروم را داریم و امیدواریم که با کمک مردم بتوانیم اقدام موثری برای مناطق دوردست و عشایر فراهم کنیم و به نوعی زبان گویای آنها باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی