عصر بازار

شورای نگهبان مصوبه جذب نیروهای حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش را رد کرد

عصر اعتبار- شورای نگهبان، استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس را که مجلس به تصویب رسانده بود، رد کرد.

شورای نگهبان مصوبه جذب نیروهای حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش را رد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجلس شورای اسلامی طی هفته‌های اخیر جزئیات طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساند.

    در این مصوبه آمده بود:‌ شرط رشته تحصیلی منحصراً برای به کارگیری مشمولان قانون فوق در مقطع آموزش متوسطه می‌باشد.عبارت «حق‌التدریسی»، شامل نیروهای آموزشی، پرورشی، بهداشتی، مشاور و سرپرست کارگاه و حق‌التدریسان جامانده قبل از 26 مهر 1391 می‌شود.

    مسئولان وزارت آموزش وپرورش اجرای این مصوبه را منوط به تایید شورای نگهبان کرده بودند اما شورای نگهبان این مصوبه را رد کرده است. در متن نامه شورای نگهبان آمده است: طرح فوق الذکر تفسیر نیست بلکه قانونگذاری است لذا از این حیث مصوبه مغایر با قانون است.

    متن شورای نگهبان بدین شرح است.

    ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه به تسنیم گفت:‌ زمانی که استفساریه در مجلس برای تصویب بررسی می‌شد، این ایراد به آن وارد بود که قانون جدید است و احتمال رد آن توسط شورای نگهبان وجود دارد.

    وی افزود:‌مصوبه قبلی مجلس بدین صورت بود که مربیان پیش دبستانی با رشته‌های مرتبط به صورت حق‌التدریس در آموزش و پرورش جذب شوند و آموزش و پرورش براساس همین مصوبه مجلس، افرادی را که رشته‌های آنها غیرمرتبط بود، به کار نگرفت.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ استفساریه‌ای که مجلس مصوب کرده است باید مجدد به مجلس بیاید تا ایرادی که شورای نگهبان به آن گرفته اصلاح شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی