عصر بازار

خواب های پولساز

عصر اعتبار- صبح زود از خواب بیدار شدن، یک صبحانه مختصر را با بی میلی خوردن، رسیدن به محل کار با وجود ترافیک فراوان و سپس روبه رو شدن با فشار کار فراوان، یا مواجه شدن با ارباب رجوع های کم طاقت و این کابوس بسیاری از کارمندان و کارگران در سرتاسر جهان است؛ اما شغل هایی در جهان هستند که می توان آنها را فوق العاده دانست: شغل هایی که پرداخت حقوق برای آنها واقعاً عجیب به نظر می رسد.

خواب های پولساز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار کلایتون وارهولم مدیر سایت اینترنتی fabjob.com که متخصص معرفی این گونه شغل های عجیب است می گوید: ما در یک مقطع زمانی جالب زندگی می کنیم. همیشه راه های عجیبی برای گذراندن زندگی و کسب درآمد وجود دارد، در سال های اخیر شمار شغل های عجیب و باورنکردنی افزایش زیادی پیدا کرده و سایت ما هم بسیار مورد توجه قرار گرفته و ما هر روز به صدها نفر مشاوره می دهیم و آنها را با شغل هایی آشنا می کنیم که حتی فکر آنها را هم نمی کردند.
    جالب ترین مثالی که وارهولم برای یک شغل «بی نظیر و عجیب» می زند «شغل خوابیدن» است. باورتان می شود که برای خوابیدن به شما پول بدهند؟
    سکه هایی از جنس رویا
    وارهولم می گوید: "در حال حاضر افرادی که به راحتی به خواب می روند و در خواب مرتباً رویا می بینند با این شانس روبه رو هستند که به عنوان نمونه برای تحقیق در مورد پروسه خواب توسط پژوهشگران استخدام شوند. این افراد به آزمایشگاه ها و لابراتوارها می روند و پس از وصل شدن چند الکترود به سر آنها می خوابند و هر وقت هم که بیدار شوند به خانه می روند، و برای این کار درآمد خوبی هم دارند."
    سوت بزنید
    شغل عجیب دیگری که وارهولم با لذت از آن نام می برد شغل سوت زنی است. بر اساس گفته وارهولم سوت زن های حرفه یی امکان استخدام در گروه های موسیقی و سالن های اجرای موسیقی زنده و نیز گروه های نمایشی را دارند و حقوق خوبی هم به آنها پرداخت می شود. دیوید وینتر 58 ساله ولزی یکی از معروف ترین سوت زن های جهان است که به دلیل تخصص عجیب و غریب خود به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده است و حالا یک زندگی لوکس دارد. او می گوید: "من یک هنرمند هستم، هنر من در حد هنر یک نوازنده، یا یک آوازخوان یا یک بازیگر است"
    پول دماغی
    شغل پردرآمد دیگری که به نسبت شغل های قبلی شناخته شده تر است شغلی معروف به «دماغ بودن» است. افرادی هستند که استعداد غریبی در بو کردن و تشخیص بوهای مختلف دارند و برای همین کمپانی های سازنده عطر و ادکلن و دئودورانت ها مبالغ بسیار بالایی به این افراد می پردازند تا بتوانند از استعداد آنها برای تعیین شباهت احتمالی محصولات جدید خود با محصولات قبلی سایر شرکت ها استفاده کنند.
    چرم سابی
    یک شغل دیگر هم که در آن البته مهارت نقش اساسی دارد اما کار بسیار پردرآمدی است، صاف کردن کفش های چرمی گرانقیمت به وسیله آهن است، در واقع حتی بهترین چرم های جهان هم پس از مدتی استفاده چروک می خورند و متخصصان صاف کردن این چرم ها با آهن و صمغ و واکس این کار را انجام می دهند: شغلی که درآمد آن چند صد دلار در روز است چرا که صاف کردن کفشی که صد هزار دلار قیمت دارد گاه حتی هزار دلار دستمزد دارد.
    کارمند بخش خوردنی
    اما قطعاً «خوردن» می تواند یک شغل عالی باشد، آن هم بستنی خوردن، وارهولم می گوید که بستنی خوردن شغل جدیدی است که اخیراً در صنایع غذایی دنیا به وجود آمده و متخصصان آن افرادی هستند که از ترکیب کردن بستنی با انواع و اقسام مخلفات و شکلات ها و سایر شیرینی ها بستنی های جدیدی می سازند. او می گوید: «بستنی خورها برای ساختن بستنی های جدید باید دائماً بستنی های جدیدی را که می سازند امتحان کنند و برای همین باید توان بستنی خوردن آنها و کلاً خوردن آنها بالا باشد.» جان هریسون که بستنی خور رسمی کمپانی درایر است، می گوید: "برای من و خانواده ام بستنی یعنی زندگی، ما چهار نسل است که برای این کمپانی به عنوان بستنی خور کار می کنیم و از این کار هم لذت می بریم".
    پول برای خنده
    اما یکی دیگر از شغل های جذاب و بامزه جهان «خندیدن» است. باورتان می شود که یک آدم فقط برای خندیدن هشت هزار دلار در ماه حقوق بگیرد؟ ادینا جنگیز یکی از افرادی است که زندگی او با خندیدن می گذرد. کار او این است که در جلسات گروه درمانی یا فرددرمانی افراد افسرده حاضر می شود و سعی می کند با خندیدن آنها را شاد کند. او استعدادی دارد که می توان آن را (خنده مسری نامید)خنده او دیگران را به خنده می اندازد  و با استفاده از همین استعداد یک زندگی عالی هم دارد و البته خودش متذکر می شود که شغلش آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست چرا که او هر روز چندین ساعت را صرف تمرین خندیدن و چگونه خندیدن می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی