عصر بازار

در دومین همایش مدیریت ریسک و بیمه مطرح شد؛

نظریه پنجره شکسته و کاربرد آن در بازاریابی محصولات بیمه ای

عصر اعتبار- بی تفاوتی به مشتریان و عدم پرداخت به موقع خسارت ، بکارگیری نیروی ناکارامد ، بی تفاوتی به ارزش های مشتریان از پنجره های شکسته است که باید در شرکتهای بیمه ترمیم شود.

نظریه پنجره شکسته و کاربرد آن در بازاریابی محصولات بیمه ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ریسک نیوز، صباغیان ،استاد دانشگاه و متخصص بازاریابی ، در دومین همایش مدیریت ریسک و بیمه از سوی بیمه کوثر با تاکید بر اینکه در دوره پساتحریم شرکتهای بیمه نیازمند خلق محصولات جدید و نواوری هستند ، گفت : پیتر دراکر ، پدر مدیریت بازار یابی ، می گوید کسب و کار ها دو محور اصلی دارند بازار یابی و نوآوری و اگر مرحله رشد محصول را د رنظر بگیریم در مرحله بلوغ در صورتی که به نواوری نرسیم فورا به مرحله افول پا می گذاریم پس یا نوآوری کنید و یا محو شوید.

    وی همچنین بر لزوم توجه به مسولیت های اجتماعی  در کنار توجه به  پرتفوی نیز اشاره کرد و اظهار داشت:فیلیپ کاتلر نسل جدید بازاریابی را نسل تولید انبوه ، بازاریابی اجتماعی و اهمیت جامعه می داند به طوریکه در نسل سوم بازاریابی تاکید شده صرفا به فکر پرتفوی نباشید بلکه پرتفوی باید در کنار مسایل اجتماعی مانند اصلاح جاده ها ، خودروها و ... مطرح باشد و جدیدا بازاریابی سبز (green marketing) نیز با هدف حمایت از محیط زیست مطرح شده است.

    این استاد بازار یابی همچنین تصریح کرد :در بازاریابی نوین علاوه براینکه تعصب سازمانی اهمیت دارد ، شناخت رقبا نیز باید مورد توجه قرار گیرد در عین حال که با عنایت به استراتژی اقیانوس آبی ، فضای کار برای همه رقبا باید فراهم گردد.

    وی با اشاره به مبحث رغیب شناسی اذعان داشت : اینکه رقیب چی می کند و چه برنامه های مدونی دارد باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد ؛ اما تجزیه و تحلیل مشتریان و رفتار مصرف کننده در وهله اول باید مورد توجه واقع شود و چه بسا باید این احساس نیاز تبدیل به خود نیاز گردد و در نهایت خلق محصولات نوین در راه باشد.

    صباغیان  به وقوع دامپینگ در بازار بیمه ایران نیز اشاره داشت و عنوان کرد : متاسفانه دچار دامپینگ شده ایم و برخی شرکتهای هدفشان تنها کسب سهم بازار است که در سندیکا باید راجع به حداقل نرخ های مشخص به نتیجه برسند تا از وقوع این پدیده جلوگیری شود.

    وی همچنین تصریح کرد: رهبری هزینه موثر است اما در عین حال تخفیفات ارایه شده باید معقول باشد تا در نهایت به شرکت آسیب نرساند.

    صباغیان تاکید کرد : در هدایت یک بنگاه اقتصادی سه استراتژی رهبری هزینه ، تمرکز و تمایز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    این کارشناس بازاریابی و توسعه محصول در عین حال به نظریه پنجره شکسته و اثر گذاری ان در بازار یابی نوین اشاره داشت و گفت: این استراتژی در دهه 80 مطرح شد و دانشمندان مدیریت آن را بکار بستند که در نهایت سبب ارتقا جایگاه بازاریابی گردید.

    به گفته وی بر طبق این نظریه اگر در کوچه ای متروکه پنجره ای شکسته وجود داشته باشد و ترمیم نشود چه بسا در دفعات بعدی عابرین سایر پنجره ها را هم می شکنند و وقتی پنجره های بیشتری شکسته می شود فقدان کنترل و ناامنی از ساختمان به خیابان سرایت می کند لذا اگر پنجره های شکسته تعویض نگردد چه بسا منزل، میزبان میهمانان ناخوانده می شود پس باید مشکلات کوچک را در بازار یابی شناسایی کرد و از رشد انها جلوگیری بعمل اورد در غیر این صورت در بلند مدت به چالش تبدیل می گردد.

    صباغیان تاکید کرد : پی بیایید پنجره های شکسته در کسب و کارهایمان را ترمیم کنیم .

    وی با اشاره به پنجره های شکسته در بازاریابی محصولات بیمه ای اذعان داشت :بی تفاوتی به مشتریان و عدم پرداخت به موقع خسارت ، بکارگیری نیروی ناکارامد ، بی تفاوتی به ارز ش های مشتریان از پنجره های شکسته است که باید در شرکتهای بیمه ترمیم شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی