عصر بازار

در اولین روز معاملاتی سال ۲۰۱۶ رخ داد

افزایش قیمت طلا

عصر اعتبار- در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه که منجر به افت ارزش دلار و بازار سهام شد،‌ روز دوشنبه در اولین روز معاملاتی بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۶، طلا با رشد قیمت مواجه شد.

افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، صبح امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با رشدی 0.7 درصدی یکهزار و 68 دلار و 60 سنت معامله شد. همچنین نقره نیز با رشد بیش از  یک درصدی، 13 دلار و 93 سنت به ازای هر اونس قیمت داشت.

    بازار ارز و سهام آسیا در روز دوشنبه با بالاگرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و آمار اقتصادی نسبتا ضعیف چین، سقوط کرد و دلار به پایین‌ترین ارزش 10 هفته‌ای خود در برابر ین رسید. دلار ضعیف‌تر موجب ارزان‌تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.

    در بازار معاملات امروز معیارهای نفتی برنت و WTI نیز به دلیل آشفتگی در خاورمیانه با رشد 2 درصدی مواجه شدند. قیمت بالاتر نفت موجب حمایت شمش می‌شود، چرا که از طلا به عنوان مانعی در برابر تورم ناشی از نفت یاد می‌شود.

    سرمایه‌گذاران روی طلا به عنوان سرمایه‌ جایگزین در زمان عدم اطمینان مالی و سیاسی حساب می‌کنند. بعد از افت 10 درصدی در سال گذشته،‌ در میان نرخ‌های بهره بالاتر و دلار قدرتمندتر، طلا سال سخت دیگری را در سال 2016 پیش‌رو خواهد داشت؛ به طوری که تحلیلگران افت قیمت بیشتری را برای این فلز گرانبها پیش‌بینی می‌کنند.

    فدرال‌رزرو در ماه دسامبر برای اولین بار نرخ بهره را افزایش داد و انتظار می‌رود تا در سال جاری نیز به صورت تدریجی نرخ بهره را بازهم افزایش دهد. نرخ بهره بالاتر تقاضا را برای طلا کاهش داده در حالی‌که دلار را تقویت می‌کند.

    بارناباس گان تحلیلگر OCBC اعلام کرد: «طلا در سال جاری تا سطح 950 دلار به ازای هر اونس سقوط خواهد کرد. با وجود اینکه افزایش نرخ بهره تدریجی خواهد بود،  دلار همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند و این موضوع باعث پایین آمدن قیمت طلا می‌شود.»

    در پاسخ به این احساس منفی و نزولی سرمایه‌گذاران، دارایی‌ها در گلدتراست، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا، با افتی 0.18 درصدی به 642.37 میلیون تن در روز سه شنبه رسید که کمترین میزان هفت سال اخیر بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو