عصر بازار

سازمان خصوصی سازی ۸ جایگاه سوخت را با مزایده فروخت

عصر اعتبار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی از فروش هشت جایگاه سوخت در سراسر کشور از طریق مزایده خبر داد و گفت: در مجموع ۲۰ درصد جایگاه های عرضه شده، به فروش رسید.

سازمان خصوصی سازی ۸ جایگاه سوخت را با مزایده فروخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدجعفر سبحانی با بیان اینکه حدود 50 جایگاه سوخت در سراسر کشور دیروز برای فروش عرضه شد، افزود: سازمان خصوصی سازی برای هشت جایگاه پاکت قیمت دریافت کرد که البته برخی از این پیشنهادها دو برابر قیمت پایه بود؛ به عنوان نمونه قیمت پیشنهادی برای جایگاه شماره سه مشهد 80 درصد بالاتر از قیمت پایه بوده است.
    به گفته وی، در این مزایده جایگاه سوخت 15 استان به ارزش 300 میلیارد تومان دیروز به مزایده گذاشته شد.
    وی به تسهیل شرایط واگذاری جایگاه های سوخت در سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط جدید، «واگذاری بلوکی» حذف شده و امکان فروش جایگاه ها به صورت تکی نیز فراهم شده است.
    سبحانی با بیان اینکه در مجموع بیش از200 جایگاه سوخت با ارزش 1500 هزار میلیارد تومان برای فروش در فهرست واگذاری قرار دارد، افزود: در شرایط جدید «حصه نقدی» (پیش پرداخت نقدی) از 100 به 40 درصد نقد کاهش یافته و خریدار می تواند بقیه را در اقساط دو ساله پرداخت کند.
    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: برخی خریداران علاقه مند به برگزاری مزایده به صورت نقد و اقساط بودند که در شرایط جدید به این امر توجه شده است؛ بنابراین خریداران می توانند برای هر جایگاه به صورت مستقل پیشنهاد قیمت کرده و در مزایده شرکت کنند.
    دوره اول واگذاری جایگاه های سوخت با 10 پمپ بنزین دو تا هفت میلیارد تومانی در استان های قزوین، خراسان شمالی، کردستان و همدان در شهریور ماه امسال برگزار شد که بدلیل شرایط واگذاری، استقبال مناسبی نشده بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی