عصر بازار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

نباید منابع بیمه‌ای تامین اجتماعی به سازمان‌های دیگر منتقل شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اکنون بحث یکسان سازی ارایه خدمات بیمه‌ای مطرح است و از نظر درآمد و منابع بیمه‌ها نباید ادغام شود افزود: منظور ما از ادغام، هماهنگی در ارایه خدمات است نه اینکه درآمد و دارایی بیمه‌ها ادغام شود.

نباید منابع بیمه‌ای تامین اجتماعی به سازمان‌های دیگر منتقل شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس صلاحی با تاکید بر اینکه تجمیع بیمه‌ها یک فرآیند خوب است، اما یک بررسی همه جانبه باید قبل از آن صورت گیرد گفت: الان بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت تقریبا اکثریت کشور را تحت پوشش قرار دادند، اما یک سری بیمه‌های متفرقه شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف وجود دارد که نیازمند یکسان سازی است.

    وی با تاکید بر اینکه اگر بیمه‌ها در مورد پوشش دارویی و درمانی یکسان باشند، اتفاق خوبی است گفت: بحث ما بر سر ارایه خدمات است و هرگز بنا نداریم اموال ملکی سازمان تامین اجتماعی با دیگر بیمه‌ها ادغام شود.

    وی با تاکید بر اینکه اگر تامین اجتماعی و بیمه سلامت در ارایه خدمات درمانی هماهنگ عمل کنند، بسیار خوب است گفت: اکنون خلاهایی در بحث درمان وجود دارد که نیازمند سیاست گذاری هماهنگ است و اگر بیمه‌ها بتوانند تابع یک سیستم مدیریتی واحد عمل کنند، بسیار خوب خواهد بود.

    صلاحی با تاکید بر اینکه دولت باید بتواند خلاهایی که وجود دارد، با پرداخت کمک‌های مناسب تامین کند گفت: اکنون شاهد اعتراض کارگران نسبت به ادغام بیمه‌ها هستیم. آنها اعتقاد دارند که تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است و نباید از آن برداشت شود. این حساسیت در مورد بقیه بیمه ها نیز وجود دارد و باید برای آن فکری اساسی کرد و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن نگرانی‌ها دست به ادغام زد.

    وی در پاسخ به اینکه توان مالی و درمانی سازمان تامین اجتماعی خیلی خوب است و بیمارستان‌هایی همچون میلاد را دارد که بیمه‌های دیگر ندارند، چرا باید این ادغام صورت بگیرد گفت: وضعیت درآمدی سازمان تامین اجتماعی به دلیل هلدینگ‌ها و منابع مالی خوبی که دارد، نسبت به سایر بیمه ها بهتر است ولی قرار نیست حقی از تامین اجتماعی تضییع شود.

    نماینده تفرش افزود: اگر قرار است حق بیمه پرداخت شود، این حق بیمه را کارگران، کارمندان سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز پرداخت می کنند. بحث بر سر این است که پرداخت حق بیمه برای تمامی افراد جامعه یکسان سازی صورت بگیرد و به تبع آن افراد جامعه نیز از پوشش یکسانی در مورد هزینه درمان و دارو برخوردار شوند.

    صلاحی با تاکید بر اینکه نباید وقتی بیمه‌ها ادغام می شود، منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی به سمت سایر بیمه‌ها برود گفت: اگر بخواهند با این رویکرد بیمه‌ها را ادغام کنند سازمان تامین اجتماعی متضرر می شود و ما نیز با این نوع ادغام مخالف هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه مبنای بحث ادغام بیمه ها آن است که خلاءهای بیمه‌های دیگر جبران شود گفت: نباید ادغام طوری صورت بگیرد که منابع تامین اجتماعی به سازمان های دیگر منتقل شود.

    صلاحی افزود: منظور از یکسان سازی بیمه ها این است که بیمه تامین اجتماعی جای خودش امکانات بدهد، بیمه ارتش، بیمه سلامت و موارد دیگر هم خدمات خودشان را ارایه بدهند. اما در مورد خدماتی که ارائه می‌دهند یکسان سازی انجام شود.

    عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: منظور ما از ادغام، هماهنگی در ارایه خدمات است نه اینکه درآمد بیمه ها ادغام شود. یعنی اگر مثلا بیمه ارتش 90درصد پوشش دارویی می دهد، خدمات درمانی سلیقه ای عمل نکند و30 درصد پرداخت کند در حالی که سازمان تامین اجتماعی 100درصد پوشش می دهد. این روند باید اصلاح شود نه اینکه یک وزارتخانه، خود را متولی این حوزه بنامد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی