عصر بازار

مدیرعامل بانک پارسیان:

بانک‌ها برای شراکت با طرف خارجی مجبور به افزایش سرمایه هستند

عصر اعتبار- کوروش پرویزیان گفت: برای مشارکت با بانک‌های خارجی مجبور به افزایش سرمایه هستیم که این امر به سبب افزایش قیمت ارز در چند سال اخیر است.

بانک‌ها برای شراکت با طرف خارجی مجبور به افزایش سرمایه هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، کوروش پرویزیان درباره دوران پساتحریم و امکان مشارکت با بانک‌های خارجی گفت: از لحاظ قانونی ما می‌توانیم این کار را انجام بدهیم اما نیازمند اخذ مجوزهای جدید از مراجع مربوطه هستیم.

    مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به شرایط مشارکت با بانک‌ها گفت: در حال حاضر تنها این بانک‌های خصوصی کشور دارای چنین شرایطی هستند و خارجی‌ها می‌توانند سهام این بانک‌ها را بخرند و در آنها شریک شوند.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در اصل 44 قانونگذار اسامی بانک‌های دولتی و حتی تعداد آنها را مشخص کرده مگر آنکه دولت تصمیم بگیرد برخی از بانک‌های دولتی را ادغام کند یا برخی دیگر را براساس وظیفه‌ای که برای آنها تعریف شده‌است مثل بانک‌های توسعه‌ای یا بانک‌های تجاری با یکدیگر ادغام کند مثلا بانک‌هایی که اسم تخصصی دارند ولی کارهای تجاری انجام می‌دهند را منحصرا در اختیار آن بخش تخصصی بگذارند.

    پرویزیان درخصوص آمادگی بانک‌های خصوصی برای مشارکت با بانک‌های خارجی گفت: مهمترین و اولین اولویت این‌ بانک‌ها افزایش سرمایه است که این امر به دلیل تغییر نرخ ارزی است که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است به‌طور مثال بانکی که در ابتدای تاسیس هزار میلیارد تومان سرمایه‌اش بود که معادل یک میلیارد دلار سرمایه ارزی بود اکنون بدون آنکه هیچ اتفاق خاصی رخ دهد سرمایه آن تبدیل به 300 میلیون دلار شده‌است و بانک‌ها برای پرکردن این خلاء مجبور به افزایش سرمایه ‌هستند.

    وی در خصوص اثرات این مشارکت با بانک‌های خارجی گفت: حضور در بازارهای بین‌المللی و ارتباط داشتن با شبکه‌های بین‌المللی به نفع ما است و ما باید از این فضایی که الان به سبب رفع تحریم‌ها و اشتیاق کشورهای دیگر برای حضور در ایران بوجود آمده استفاده کنیم و از این فضا به نفع خود بهره‌برداری کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی