عصر بازار

بیمه معلم بدهی معوق به بیمارستان ها ندارد

عصر اعتبار- معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه معلم تاکید کرد که این شرکت هیچ بدهی معوقه ای در بخش بیمارستانی و پاراکلینیکی ندارد.

بیمه معلم بدهی معوق به بیمارستان ها ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عباس معینی با اشاره به مباحث اخیر مطرح شده از سوی وزارت بهداشت در برخی رسانه ها مبنی بر این که بیمه ها بدهی خود را به بیمارستان ها پرداخت نمی کنند، گفت: خوشبختانه شرکت بیمه معلم در بخش بیمارستانی و پاراکلینیکی و در کل کشور، حداکثر ظرف مدت یک ماه بدهی خود را تسویه می کند.

    وی افزود: از زمانی که صورت حساب توسط بیمارستان نهایی و تایید می شود تا زمانی که چک به آن پرداخت می شود، حداکثر یک ماه طول می کشد و بر همین اساس بیمه معلم اکنون هیچ بدهی معوقی در این بخش ندارد.

    او تاکید کرد که شرکت بیمه معلم هم اکنون با 789 مرکز بیمارستانی و پاراکلینیکی قرارداد دارد و امسال بیش از 26 میلیارد تومان در این بخش پرداختی داشته است.

    تسویه حساب با بیمه گزاران ظر ف مدت 48 ساعت

    معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه معلم همچنین درباره روال تسویه حساب با بیمه گزاران در بیمه معلم، گفت: صورت حساب های بیمارستانی که به صورت متفرقه و مستقیم به شعب ارجاع می شود،در صورت تکمیل بودن مدارک حداکثر ظرف مدت 48 ساعت تسویه می شود.

    معینی با اشاره به این که فاکتورهای پاراکلیلنیکی با رقم کمتر از 100 هزار تومان به صورت نقدی پرداخت می شود، اظهارکرد: اگر رقم فاکتور بیش از این باشد، بدهی از طریق صدور چک یا ظرف مدت حداکثر 48 ساعت پرداخت می شود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش سقف تعهدات در بیمه های درمان وجود دارد، گفت: گاه پیش آمده که بیمه گزاران تعهدات بالاتر از سقف تعهدات موجود را از بیمه گر تقاضا کرده اند؛ در چنین شرایطی اگر بیمه گزار قادر به پرداخت حق بیمه مربوطه باشد، می توان نظر او را جلب کرد.

    توسعه کیفی بیمه درمان در دستور کار

    معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه معلم همچنین با اشاره به این که بیمه درمان بعد از بیمه شخص ثالث پر خسارت ترین رشته بیمه ای است، گفت: برای کنترل نسبت خسارت در این بخش انقباضی عمل خواهیم کرد، گرچه در بسته های بیمه ای بیمه گزاران بزرگ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

    به گفته معینی، بیمه معلم قصد دارد در این بخش به توسعه کیفیت خدمات بپردازد تا از این طریق، قراردادهای درمان هم برای شرکت و هم برای مشتریان به حالت برد برد تبدیل شود.

    عباس معینی همچنین با بیان این که حداکثر سهم رشته درمان نباید بیش از 9 درصد از کل پرتفوی شرکت در سال جاری باشد، اعلام کرد: به مناسبت بیست و یکمین سال تاسیس بیمه معلم و به منظور سرعت در پرداختها و حذف مراجعات زیان دیدگان، دو رویه پرداخت ذیل از 20 دی ماه اجرایی می شود:

    1- پرداخت ویژه بانک ملت: در این رویه پس اخذ مدارک خسارت از بیمه شده توسط شعب بیمه معلم یک حواله به بیمه شده داده می شود که با ارائه آن به هر یک از شعب بانک ملت در کل کشور به همره کارت شناسایی مبلغ خسارت پرداخت می شود.

    2- واریز به حساب شبا: در این رویه پس از عقد قرارداد، بیمه گزار هنگام ارسال لیست و مشخصات بیمه شدگان، شماره حساب بیمه شدگان را نیز به بیمه معلم ارسال می کند و زمان پرداخت خسارت، مبلغ خسارت به حساب زیان دیده واریز می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی