عصر بازار

بانکی با ۱هزارمیلیارد تومان سرمایه

عصر اعتبار- سرمایه بانک دی با تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده با افزایش ۱۰۰ درصدی طی ۲ سال آینده به ۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که ۲۸ درصد آن به طور همزمان اجرا شد.

بانکی با ۱هزارمیلیارد تومان سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک دی که با حضور 78.73 درصدی سهامداران تشکیل شد  افزایش 100 درصدی این بانک مورد تایید قرار گفت به طوری که باید سرمایه این بانک در طی 2 سال به میزان 1 هزار میلیارد تومان برسد.
    البته احمد شفیع‌زاده مدیر عامل بانک دی  با اشاره به اینکه شاخص‌های مالی و ارزیابی بانک‌ها متناسب با میزان سرمایه آنها به شمار می رود افزایش میزان سرمایه را در شرایط کنونی اقتصاد کشور الزامی می داند.
    به گفته وی یکی از اقدامات مهمی که در بانک دی انجام شده تا این افزایش سرمایه محقق گردد، سرمایه‌گذاری  در حوزه بانکداری الکترونیکی است.
    بر اساس این گزارش افزایش ظرفیت جذب سپرده‌ها، افزایش میزان اعطای تسهیلات، توسعه شبکه شعب، توسعه خدمات بانکی و گسترش حضور در عرصه بین‌المللی نیز از دیگر برنامه های مدیران و سهامداران بانک دی به منظور کسب  1هزار میلیارد تومان افزایش در سرمایه به شمار می رود.
    بر اساس برنامه پیش بینی شده بانک دی در مرحله نخست میزان سرمایه خود را از محل سود انباشته به 6400 میلیارد ریال افزایش می‌دهد و سپس با اختیاری که مجمع به هیات مدیره خواهد داد مابقی میزان افزایش سرمایه تا سقف یک هزار میلیارد تومان نیز طی دو سال آینده محقق می‌شود.
    با توجه به پیش بینی‌های انجام شده شیب عملکرد بانک طی سال‌های آینده مثبت و رو به بهبود خواهد بود و مواردی چون افزایش حقوق سهامداران، افزایش روند تسهیلات اعطایی، افزایش جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری و تناسب در کفایت سرمایه بانک قابل تصور و در دسترس است.
    قابل ذکر است که افزایش سرمایه بانک دی در مراحل زیر تشریح می شود:
    1 ـ افزایش سرمایه بانک دی از 5 هزار میلیارد ریال به 1 هزار میلیارد تومان به میزان 100 درصد
    2 ـ افزایش سرمایه بانک دی در مرحله اول از 5000 میلیارد ریال به 6400 میلیارد ریال از محل سود انباشته
    3 ـ افزایش سرمایه بانک دی در مراحل دیگر از 6400 میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال در اختیار هیات مدیره طی مدت دو سال

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی