عصر بازار

هک حساب‌‌های کاربری یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اندرویدی ایران

عصر اعتبار- یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های برنامه‌های اندرویدی ایران اخیراً درگیر مشکلات امنیتی شده که انتشار اطلاعات حساب‌ کاربری بخشی از کاربران یکی از عواقب آن بود. این شرکت مشکل را ناشی از هک شدن حساب‌های کاربری در یک شبکه اجتماعی دانسته است.

هک حساب‌‌های کاربری یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اندرویدی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، براساس اطلاع رسیده یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اندرویدی ایران در هفته‌های گذشته درگیر مشکلات امنیتی شده است.

    این مشکلات از هفته‌های پیش با اعمال سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه‌ای برای توسعه‌‌دهنده‌ها (برنامه نویس‌ها) نمود پیدا کرد که برای پوشش بخشی از ایرادات فنی ایجاد شده بود.

    سپس نیز در پی نفوذ از طریق فایلی در اپلیکیشن این بازار اینترنتی امکان افزایش اعتبار کاربران ایجاد شده بود که این مشکل هفته پیش برطرف شد.

    اخیرا نیز اکانت برخی توسعه‌دهنده‌ها و کاربرهای این بازار هک شده و این اطلاعات در برخی کانال های تلگرامی به اشتراک گذاشته می‌شود. در حساب کاربری کاربران این بازار اعتبار ریالی موجود است. هنوز درباره رفع این مشکل فنی اطلاعی در دست نیست.

    در پیگیری فارس، این شرکت پاسخ داد که «اصل موضوع انتشار حساب‌کاربری کاربران این بازار اندرویدی مربوط به کاربران یک شبکه اجتماعی ایرانی است که بخش زیادی از حساب‌‌های کاربری این سایت هک شد و اطلاعات بخشی از کاربران این شبکه اجتماعی که حساب کاربری مشابهی برای خود در این بازار اندرویدی ایجاد کرده‌اند، منتشر شده است. بنابراین موضوع به صورت مستقیم هک شدن حساب کاربری کاربران این بازار نبوده است.

    این شرکت همچنین این موضوع را مختصر و تعداد کاربران درگیر با این قضیه را حدود 30 تا 40 نفر اعلام کرد.»

    انتشار این اطلاعات در کانال‌های تلگرامی نمایشگر و سنگ محکی از ابعاد گستردگی این موضوع می‌تواند باشد.

    موضوع امنیت از جمله موضوعاتی است که از سوی برخی سایت‌های ایرانی و کاربران ایرانی مورد غفلت واقع می‌شود و هنوز جایگاه امنیت در فضای بزرگ مجازی ایرانیان آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

    همچنین انتخاب پسوردهای ساده برای سایت‌های داخلی بین اغلب کاربران ایرانی مرسوم است و بسیاری از سرویس‌دهنده‌ها الگوریتم و سخت‌گیری برای انتخاب پسوردهای پیچیده‌تر به کار نمی‌برند.

    امروز گوشی‌های هوشمند به جزئی از زندگی اغلب ایرانی‌ها تبدیل شده و دسترسی به انواع محتوا و سرویس‌های اینترنتی را فراهم کرده است. تجربه‌های متعدد این چنینی از کاستی امنیتی در سرویس‌دهنده‌ها حکایت دارد.

    این تجربه اگرچه به ضرر کاربران و در نهایت خدشه دار شدن اعتماد به فضای مجازی تمام می‌شود، اما با تجربه‌اندوزی می‌تواند نتیجه مثبت دیگری را نیز رقم بزند و با جلب حساسیت افراد بیشتری نسبت به امنیت موبایل، در نهایت سبب ارتقا سطح امنیتی در سرویس‌دهنده‌های ایرانی و بین کاربران ایرانی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی