عصر بازار

پژویان تشریح کرد

دلایل افزایش قیمت ارز

عصر اعتبار- یک اقتصاددان بیان کرد: تنش میان ایران و عربستان منجر به افزایش قیمت ارز در ایران نشده است و به طور کلی برخی بازارهای ایران مثل بازار ارز بی ثبات هستند و گاهی هم از اقدامات سودجویانه عده‌ای ناشی می‌شوند که مردم باید احتیاط کرده و تحت تاثیر نوسانات کوتاه مدت بازار ارز اقدامی نکنند.

دلایل افزایش قیمت ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جمشید پژویان با بیان اینکه افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر ربطی به تنش بین ایران و عربستان ندارد، بیان کرد: به طور کلی بازارهای ایران بی ثبات هستند و بالا رفتن قیمت ارز در این روزها، بیشتر ناشی از بی ثباتی است تا تنش موجود میان ایران و عربستان.

    او بیان کرد: همانطور که بیشتر مفسرین هم معتقدند تنش های موجود بین ایران و عربستان بیش از جنگ سرد کنونی نخواهد رفت و در واقع وارد جنگ گرم نخواهد شد که منجر به ایجاد تغییراتی در شرایط اقتصادی کشور شده و مثلا نرخ ارز کشور افزایش بیابد.

    عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز روند کاهشی داشته باشد، گفت: در نظر بگیرید که اکنون در شرایط پسابرجام این انتظار وجود دارد که با برداشته شدن تحریم ها، حدود 30 تا 40 میلیارد دلارپول ایران به کشور برگردد و دولت هم بتواند بخشی از آن را به بازارها سرریز کند. چنین موضوعی بیشتر این علامت را دارد که قیمت ارز پائین تر خواهد آمد تا اینکه بالا برود.

    رئیس سابق شورای رقابت، همچنین گفت: اغلب عده‌ای سوء استفاده کننده در بازار ارز وجود دارد که با بالا و پائین آوردن ارز سودی را به جیب خود می ریزند و اوضاع و ثبات بازار را به هم میریزند. اکنون نیز بازار ارز کشور در این شرایط قرار گرفته و مردم باید مراقب باشند که گول این وضعیت را نخورند.

    او با بیان اینکه افزایش صادرات نفت ایران در آینده نیز از دلایلی است که به کاهش قیمت ارز در ایران کمک می کند، گفت: با برداشته شدن تحریم ها این احتمال وجود دارد که ایران خیلی سریع بتواند صادرات خود را از 500 هزار بشکه در سال به یک میلیون بشکه افزایش دهد و چنین خبری نیز این نوید را دارد که درآمد ارزی ما افزایش خواهد یافت و در نتیجه قیمت ارز در ایران افزایش نخواهد یافت.

    او در پایان تاکید کرد: بنا بر شرایطی که اقتصاد ایران در پیش رو دارد تنش های موجود میان ایران و عربستان نمی‌تواند به بهم ریختن بازار ارز در ایران منجر شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی