عصر بازار

مشهورترین کیف پول های همراه جهان

عصر اعتبار- طراحان و سازندگان کیف پول های همراه به ماندن در حیات پشتی راضی نمی شوند. نام های برجسته در صنعت پرداخت همراه در سرزمین های دیگر هم فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده اند.

مشهورترین کیف پول های همراه جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار شاید مهمترین نامی که در صنعت پرداخت همراه شنیده شد نام غول فناوری اپل بود که با سامانه پرداخت اپل پی خدمات بانکداری خود را همراه با گوشی آیفون 6 در سپتامبر سال 2014 معرفی کرد. در ابتدا شایعات مبنی بر راه اندازی سامانه اپل در چین به جای آمریکا شنیده شد اما این کشور هنوز هم در رادار اپل هست.
    همچنین در جدیدترین اقدام توسعه شرکت اپل سامانه پرداخت خود را وارد بریتانیا خواهد کرد. این سامانه در گوشی های هوشمند آی فون 6، آی فون 6 پلاس و ساعت هوشمند اپل قابل استفاده است. این سیستم پرداخت بدون تماس به کاربر امکان پرداخت ساده، بی خطر و خصوصی را فقط با نزدیک کردن گوشی به ترمینال پرداخت می دهد و از ارتباط میدان نزدیک برای انجام تراکنش استفاده می کند همان روشی که از اواخر دهه 1990 در کارت های هوشمند حمل و نقل استفاده شده است. سود اپل از کارمزدی تامین می شود که از هر تراکنش از بانک دریافت می کند.

    SEQR بی سیم
    کیف پول سوئدی است که در حال توسعه دادن خدمات همراهش در سرتاسر اروپاست. در ماه مارس این سامانه به هلند، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا رسید و در طرح توسعه بعدی بریتانیا و آمریکا را مورد هدف قرار داده است. SEQR از فناوری بی سیم استفاده می کند و بیش از یک دهه نوآوری موفق و بالای 3.1 میلیون تراکنش در روز دارد.

    اورنج کش (Orange Cash)
    شرکت مخابرات فرانسه اورنج کش را سال گذشته در فرانسه راه اندازی کرد و اکنون در حال توسعه آن در اسپانیا است. این کیف پول همراه از فناوری بدون تماس payWave ویزا استفاده می کند.

    کیف پول Vodafone
    این کیف پول همراه ارتباط میدان نزدیک در آلمان، اسپانیا، بریتانیا و هلند فعال است.

    کیف پول M-Pesa
    معروف ترین و محبوب ترین کیف پول همراه در کنیا و دیگر نقاط آفریقا است و سال گذشته ورود به اروپا را از راه رومانی آغاز کرد. این سامانه در سال 2007 راه اندازی شد. مانند دیگر کیف پول های همراه امکان برداشت از حساب، انتقال وجه و پرداخت هزینه به سادگی از طریق تلفن همراه ممکن شده است. M-Pesa به سرعت گسترش پیدا کرد و در سال 2010 به موفق ترین خدمات مالی همراه در جهان در حال توسعه تبدیل شد. در سال 2012 چیزی حدود 17 میلیون حساب M-Pesa در کنیا ثبت شد.

    Mozido
    موزیدو با خرید PayEase پکن راه خود را به چین باز کرد و همچنین قصد ورود به بازار کره جنوبی را دارد.

    MasterPass, Visa Checkout/V.me
    این برند اصلی کارت آمریکایی با استراتژی جهانی کیف پول دیجیتالش را عرضه کرد. بطور مثال مسترپرس پیش از آمریکا در کانادا و استرالیا پیشرفت کرد و ویزای اروپا نیز در حال توسعه پذیرش V.me کیف پول دیجیتالی است که در آمریکا راه اندازی شد و اکنون ویزا چک اوت نامیده می شود.

    علی بابا/علی پی
    علی بابا و علی پی در حال جمع کردن متحدانی در خارج از چین هستند آنها در تلاش برای آغاز همکاری با اپل پی و پی پال هستند و حمایت علی بابا از سامانه پرداخت Paytm حضورش در این کیف پول دیجیتال هند را قطعی کرده است.

    کوین بیس
    کیف پول بیتکوینی به خوبی در پرداخت های بین المللی جا باز کرده است. این سامانه پرداخت آمریکایی به بریتانیا راه یافت و قصد بهره برداری از سیستم پرداخت سریع تر این منطقه را دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی