عصر بازار

عصر اعتبار بررسی می کند:

رشد ۳۰ درصدی پرداخت هدیه نقدی از سوی بانک ها

عصر اعتبار- بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، طی سال گذشته صنعت بانکداری ایران به منظور چرخش نقدینگی به شکل الکترونیک، حدود ۱۱ میلیون کارت هدیه را صادر کرد که نسبت به سال ۹۲ با رشدی معادل ۳۰ درصد رو به رو شد.

رشد ۳۰ درصدی پرداخت هدیه نقدی از سوی بانک ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار در سال 92 بانک های ایران حدود 9 میلیون کارت هدیه صادر کردند. ارائه و صدور کارت های هدیه که در قالب خدمات بانکداری الکترونیک به شمار می رود؛  چند سالی است در دستور کار قرار بانک ها قرار گرفته است.  البته این خدمت از سوی مردم نیز مورد استقبال قرار گرفته به طوری که میزان صدور این کارت ها از سوی شبکه بانکی با رشدی معادل 30 درصد رو به رو شد و این حجم را در طی یک  سال از 9 میلیون کارت در سال 92 به رقمی معادل 11 میلیون در سال گذشته رساند.
    قطعا هستند؛ بسیاری از اشخاص که محصول و کالا را به عنوان هدیه مقبول نداسته و پول را به عنوان مدیریت هزینه مقبول می دانند.  با توجه به افزایش نرخ تورم و البته تنوع محصولات در بازار، امروزه مردم نیز ترجیح می دهند انتخاب هدیه را به شخص مخاطب  واگذار کرده و با ارائه وجه نقد، شخص مورد نظر محصول و کالای مورد خاص و مورد نیاز خود را تهیه کند. از این روست که ترجیح داده به بانک مراجعه کرده، وجه نقدی در قالب کارت هدیه تهیه  شود. امروزه این شیوه تفکر در نزد مردم مطلوب ارزیابی و با استقبال رو به رو شده است به طوری که بانک ها در  ارائه این کارت هدیه ، نوآوری و خلاقیت های بسیاری را ایجاد کرده اند. کارت هایی در قالب روز معلم، هدیه به پدر، دوستت دارم مادر، صدآفرین و جایزه مدرسه را می توان از این دست نوآوری ها دانست.
    بر اساس این گزارش طی سال 93 بانک ملت توانست با ارائه 17269443 فقره کارت هدیه معادل 15.98 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد.  در رتبه دوم نیز بانک صادرات با سهم معادل  13.79 درصدی قرار دارد. بانک پارسیان نیز در رتبه سوم ارائه کارت های هدیه قرار دارد و توانست سهمی معادل 12.69درصدی را کسب کند.
    قابل ذکر است که بانک های ایران زمین، توسعه تعاون و قرض الحسنه رسالت در صدور و اراده کارت دیه فعالیتی نداشته و کارتی صادر نکرده اند.
    در این میان بانک گردشگری با صدور 34365 فقره کارت هدیه در سال 93 توانست با افزایش سهم 3163.53 درصدی خود در بازار نسبت به سال 92، بیشترین رشد را در ارائه این خدمت داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی