عصر بازار

گزارش عصر اعتبار از میزان تراکنش کارتخوان های کشور

کارتخوان ها، منزوی در فروشگاه های ایلام

عصر اعتبار- در دنیای امروز، استفاده از ابزارهای پیشرفته بانکی مهمترین الزامات زندگی روزمره و البته مدرن به شمار می رود. به همین منظور است که فعالان صنعت بانکداری کشورمان با کمک محققان و پژوهشگران علوم فناوری و ارتباطات، پیشرفته ترین و البته امن ترین ابزارهای مبادلاتی همچون کارتخوان، پایانه فروش و..... را به جهت ارتقاء خدمات مبادلاتی معامله ای در اختیار مردم کشورمان قرار دهند.

کارتخوان ها، منزوی در فروشگاه های ایلام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، با نگاهی گذرا به آخرین آمار بانک مرکزی که در ماه جاری منتشر شده است در خواهیم یافت؛ نفوذ کارتخوان های فروشگاهی در نظام پرداخت الکترونیک با رشد چشمگیری روبه رو بوده به طوری که چرخش مسکوکات و اسکناس را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اساس این آمارها، طی آذر ماه سال 94 حدود 4.119.119 تراکنش کارتخوان های فروشگاهی سراسر کشور صادر شد. البته تعداد کارتخوان های فروشگاهی  در آذر ماه نسبت به ماه گذشته به تعداد92.438 دستگاه افزایش یافته و این خود دلیلی دیگر بر افزایش محبویت ابزارهای نظام پرداخت الکترونیک است.

    کارتخوان های محبوب
    با تکیه بر آمارهای صنعت بانکداری کشورمان می توان دریافت که بیشترین میزان تراکنش صادر شده از کارتخوان های فروشگاهی با حجم 913.375 فقره در طی آذر ماه سال جاری مربوط به مردم استان تهران است. پس از آن مردم استان خراسان رضوی با مراجعه به کارتخوان های فروشگاهی معادل 305.071 فقره تراکنش را در آذرماه صادر کردند. البته مردم استان فارس در مقام سوم خرید و پرداخت الکترونیک با حجم 228.339 تراکنش صادر شده از فروشگاه های استان مربوطه، ایستاده اند.

    کارتخوان های منزوی
    بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، برخی از استان های کشورمان نیز در مسیر پرداخت های الکترونیک نسبت به مردم سایر استان ها، رشدی آهسته داشتند؛ اما قدم های مطلوبی را برداشته اند. مردم استان ایلام نیز در این نظام به منظور استفاده از کارتخوان های فروشگاهی، کمترین حجم را به میزان 27.878 فقره در طی آذر ماه سالجاری به خود اختصاص داده و در رتبه آخر ایستاده اند. البته مردم استان یزد نیز بعد از ایلام  نسبت به پرداخت های الکترونیک از طریق کارتخوان های فروشگاهی کمترین رقبت و علاقه را از خود نشان داده و در این حجم تنها  تعداد 80.845 فقره تراکنش را به خود اختصای دادند. مردم استان چهارمحال بختیاری نیز در نظام پرداخت الکترونیک  توسط کارتخوان های فروشگاهی تنها 48.820 فقره تراکنش را صادر کرده اند و در تبه های پایین  نظام بانکداری الکترونیک قرار گرفته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی