عصر بازار

دادستان آبیک:

سالمندان بی‌سواد آبیکی مراقب سارقان الکترونیکی باشند

عصر اعتبار- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: از سالمندان بی‌سواد این شهرستان درخواست می‌شود از در اختیار گذاشتن کارت‌های عابر بانک خود به افراد ناشناس به طور جدی پرهیز کرده و مراقب سارقان الکترونیکی باشند.

سالمندان بی‌سواد آبیکی مراقب سارقان الکترونیکی باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سعید احمدزاده  اظهار کرد: با توجه به تشکیل چند مورد پرونده سرقت در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از سوی افراد سالخورده و مسن و بی‌سواد مبنی بر سرقت از سوی افراد ناشناس از کارت‌های در عابر بانک‌ها، می‌طلبد که افراد مسن و سالمند بی‌سواد از در اختیار گذاشتن کارت‌های عابر بانک خود به افراد ناشناس حتی با چهره موجه به طور جدی پرهیز کنند.

    وی افزود: برخی افراد در کمین افراد مسن و بی‌سواد قرار دارند تا به محض کمک از آنان، با شگرد خاص خود در برداشت پول از خودپردازها، از فرصت استفاده کرده و دست به سرقت می‌زنند.

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: افرادی که در کمین افراد سالخورده و بی‌سواد هستند نه تنها دست به سرقت وجه نقد آنان می‌زنند بلکه ممکن است صدمات جسمی غیر قابل جبرانی بر آنان وارد کنند.

    احمدزاده تصریح کرد: از بانوان جوان درخواست می‌شود در هر مکانی، پوشش مناسب آن مکان را داشته باشند تا انگیزه افراد برای سرقت کیف و طلاجات آنان و ارتکاب به دیگر جرایم برانگیخته نشود.

    وی اضافه کرد: از افرادی که با سیستم عابربانک آشنایی ندارند، توصیه می‌شود به داخل بانک رفته و از کارمندان بانک برای انجام امور بانکی و پرداخت‌های بانکی کمک بگیرند.

    این مسئول خاطرنشان کرد: افراد سالخورده و مسن بی‌سواد به هیچ وجه نباید به افراد ناشناس اعتماد کرده و کارت عابر بانک خود را در اختیار آنان قرار دهند.

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان کرد: همچنین به افراد بی‌سواد سالخورده و مسن توصیه می‌شود در طول ساعات اداری به بانک مراجعه کنند تا مجبور نشوند در ساعات غیراداری برای برداشت وجه، در خودپردازها حضور یافته و کارت خود را به افراد ناشناس بسپارند.

    احمدزاده افزود: از مردم به ویژه افراد مسن و بی‌سواد درخواست شود که هوشیار بوده و در ساعات اداری در بانک‌ها به امور بانکی خود بپردازند حتی یک روز با تأخیر کارشان صورت بگیرد، بهتر از این است که سارقان آنان را فریب داده و یک عمر پشیمانی برای آنان ایجاد شود.

    وی عنوان کرد: از افراد سالمند و بی‌سواد درخواست می‌شود در مقابله با سارقان الکترونیکی هوشیار بوده تا شاهد خالی شدن حساب‌های بانکی خود نباشند و مجبور نشوند به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

    احمدزاده ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود از پاسخگویی به تلفن‌های ناشناس پرهیز کنند و با افراد آگاه و مطلع مشورت کنند تا برای آنان مشکل ایجاد نشود.

    این مسئول هر نوع برنده شدن از طریق تلفن را کلاهبرداری ذکر و خاطرنشان کرد: مردم نباید به هیچ وجه به این نوع تلفن‌ها و یا پیامک‌ها اعتماد کنند.

    رانندگان از پارک خودروها در کوچه‌های خلوت پرهیز کنند

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به سرقت‌هایی از داخل خودروها یادآور شد: از رانندگان خودروها درخواست می‌شود نسبت نصب دزدگیر و قفل خودروها اقدام کرده و از پارک کردن در کوچه‌های خلوت پرهیز کنند.

    احمدزاده افزود: از صاحبان خودروها درخواست می‌شود از رها کردن خودروهای روشن هر چند در مدت زمان کوتاه خوداری کنند چراکه احتمال دارد در همان لحظه کوتاه، خودرو و یا محتویات داخل خودرو از سوی سارقان در کمین نشسته به سرقت برود.

    وی ادامه داد: همچنین به صاحبان خودرو توصیه می‌شود در صورت عدم پارکینگ، خودروهای خود را در پارکینگ‌های ایمن منتقل کنند تا خودروی آنان و یا وسایل داخل آن به سرقت نرود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی