عصر بازار

هر اونس طلا ۱۰۸۸ دلار شد

عصر اعتبار- پس از چهار جلسه سقوط در ۵ روز گذشته، با تضعیف دلار و سقوط بازارهای سهام، طلا در آخرین روز معاملات علی‌رغم رشد ۲ درصدی، نسبت به هفته گذشته با افت قیمت مواجه شد.

هر اونس طلا ۱۰۸۸ دلار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، پس از افت سهام بازارهای آسیایی به پایین‌ترین سطح سه سال و نیم اخیر خود بر پایه ضعف قیمت نفت و آمار ضعیف چین، سهام اروپا نیز سقوط کرد. هر اونس طلا در پایان هفته با افتی 1.4 درصدی نسبت به هفته گذشته، یکهزار و 88 دلار و 80 سنت معامله شد.

    کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر ارشد اکتیو‌تریدز اعلام کرد: «ما شروع خوبی را برای طلا در سال جدید مشاهده کرده‌ایم و قیمت‌ها در حال تلاش برای تثبیت شدن در محدود 1080 تا 1100 دلاری هستند.»

    در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاران طلا را به عنوان یک سرمایه مطمئن یافتند و شمش با رسیدن به بالاترین سطح دو ماه اخیر قیمت یکهزار و 112 دلاری را به ثبت رساند. دلار که با افت 0.5 درصدی نسبت به واحدهای پولی دیگر مواجه شده نیز باعث تقویت این فلز زرد شده است.

    آخرین نشانگر رشد اقتصادی در سه‌ماهه چهارم نشان می‌دهد که آمار خرده فروشی و تولید صنعتی آمریکا در ماه دسامبر با سقوط مواجه شده است. قیمت ضعیف تولیدکننده نشان می‌دهد که رسیدن تورم به هدف 2 درصدی فدرال‌رزرو دشوار خواهد بود و این در حالی است که چشم‌انداز تورمی زمان‌ افزایش نرخ بهره را مشخص خواهد کرد.

    ویلیام دادلی رئیس فدرال‌رزرو نیویورک روز جمعه اعلام کرد که کاهش قیمت نفت و دلار قدرتمند خطر پایین‌آمدن نرخ تورم را افزایش می‌دهد. تام کندال تحلیلگر استاندارد بانک اعلام کرد: «موضوع دیگری که می‌تواند موجب افزایش ارزش طلا شود این است که فدرال‌رزرو اعلام کند در سال جاری افزایش نرخ بهره دیگری نخواهد باشد.»

    بر اساس این گزارش، هر اونس نقره در پایان هفته 13 دلار و 95 سنت معامله شد و پالادیوم با ثبت دومین هفته نزولی خود 490 دلار و 47 سنت به ازای هر اونس قیمت داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی