عصر بازار

هر اونس ۱۰۹۱ دلار

آمار ضعیف اقتصاد آمریکا، طلا را صعودی کرد

عصر اعتبار- پس از آن که بازارهای سهام آسیا به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ رسیدند و آمار اقتصادی آمریکا نشانه‌هایی از ضعف در خود نشان داد، طلا هفته جدید را با اندکی رشد آغاز کرد.

آمار ضعیف اقتصاد آمریکا، طلا را صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، آخرین شاخص‌های رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال 2015 نشان می‌دهد که آمار خرده‌فروشی آمریکا در ماه دسامبر در کنار تولید صنعتی کاهش یافته است.

    ضعف مجدد در بزرگترین اقتصاد دنیا، شک و تردید را در مورد افزایش نرخ بهره مجدد در ماه مارس توسط فدرال‌رزرو افزایش داده است که نشانه خوبی برای دارایی‌های بدون بهره نظیر طلا خواهد بود.

    دانیل آنگ، تحلیلگر فیلیپ‌فیوچر اعلام کرد:‌ «با در نظر گرفتن ادامه‌داشتن ضعف اقتصادی چین، افزایش نرخ بهره در ماه مارس کمی دشوار به نظر می‌رسد. افزایش بیشتر نرخ بهره تنها در سه‌ماهه سوم یا چهارم امکان‌پذیر خواهد بود. کاهش بی‌وقفه قیمت نفت خام موج تازه‌ای از نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصاد جهانی را ایجاد کرده است و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری روی طلا روی آورده‌اند.»

    پس از افت 1.4 درصدی هفته گذشته، هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 0.2 درصدی یکهزار و 91 دلار و 50 سنت معامله شد.

    آنگ با استناد به تقاضای پایین در بازار فیزیکی از سوی چین و هند، افزود: «طلا در سطح 1140 دلاری با مقاومت روبرو خواهد شد. میزان هزینه‌های چین با توجه به کندی اقتصاد این کشور در حال کاهش است. با وجود رشدهای اخیر، من نسبت به طلا همچنان دیدی نزولی دارم.»

    چین در روز سه‌شنبه آمار تولید ناخالص داخلی خود را برای کل سال 2015 منتشر خواهد کرد و طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، رشد پیش‌بینی شده اقتصاد چین به 6.9 درصد کاهش پیدا خواهد کرد که کندترین رشد در ربع قرن اخیر خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی