عصر بازار

طلای جهانی ثابت ماند

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی با استمرار افت بازارهای سهام که علاقه سرمایه‌گذاران به پناهگاه‌های مطمئن سرمایه شامل این فلز زرد را حفظ کرده، در سطح بالا ثابت مانده است.

طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1089 دلار معامله شد.

    بازارهای آمریکایی روز جاری به مناسبت تعطیلات مارتین لوترکینگ تعطیل بودند با این همه آخرین بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک با 0.1 درصد کاهش، 1089 دلار بود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا از ابتدای سال 2016 تحت تاثیر کندی اقتصادی چین که بازارهای مالی جهان را بهم ریخته و باعث شکل گیری تقاضا برای دارایی‌های امن شده، صعود کرده است و قیمتش از ماه دسامبر که به پایین‌ترین سطح در پنج سال گذشته افت کرده بود، بهبود یافته است.

    با این همه صعود طلا روز دوشنبه در پی بهبود بازارهای سهام چین و ریزش کمتر قیمت نفت، محدود شد. همچنین به گفته تحلیلگران، تقاضای فیزیکی ضعیف از سوی مصرف کنندگان طلا در کشورهای چین و هند که بزرگترین خریداران طلا در دنیا به شمار می‌روند، پتانسیل صعود این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

    آمارهای گردآوری شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران برای ششمین بار در هفت روز گذشته به دارایی‌های خود در صندوقهای سرمایه گذاری طلا افزوده‌اند و این دارایی‌ها روز جمعه 4.4 تن افزایش یافت و به 1489.1 تن رسید که بالاترین سطح از اوایل دسامبر بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.4 درصد افزایش، به 14.15 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 1.9 درصد افزایش، به 504 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.7 درصد افزایش، 835 دلار معامله شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی