عصر بازار

غول‌های هواپیماسازی دنیا هفته آینده در تهران

عصر اعتبار- مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هفته آینده بزرگترین سازندگان هواپیمای آمریکایی و اروپایی وارد کشور می‌شوند.

غول‌های هواپیماسازی دنیا هفته آینده در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رضا جعفرزاده از حضور بزرگترین سازندگان هواپیمای آمریکایی و اروپایی به کشور در روزهای چهارم و پنجمن بهمن ماه خبرداد و گفت: صنعت حمل و نقل هوایی از جمله صنایعی محسوب می شود که در طول بیش از سه دهه همواره در معرض سنگین ترین تحریم‌ها قرار داشته است.

    وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از یکسو در منطقه خاورمیانه ای که دارای بالاترین رشد در حمل و نقل هوایی است، قرار دارد و از سوی دیگر بین دو قطب مهم حمل و نقل جهان یعنی آسیا- اقیانوسیه با حدود 25 درصد و اروپا با 27 درصد سهم جهانی، قرار گرفته است و از این لحاظ از موقعیت مناسبی در خصوص جذب و سرویس دهی به پروازهای عبوری، کوتاه شدن مسیر، امنیت هوایی و تبدیل شدن به نقطه ارتباطی بین شرق و غرب برخوردار است و دارای بازار مناسبی برای ورود سرمایه گذاری خارجی است.

    جعفرزاده با بیان اینکه رفع تحریم‌ها راه را برای ورود سازندگان کلان هواپیمای جهان به بازار ایران را باز کرده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و غروب تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی عرصه برای گسترش و توسعه کمی و کیفی فعالیت شرکت‌های هواپیمایی فراهم شده و می توان با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل پیش روی به رشد چشمگیری در صنعت دست یابیم.

    وی با بیان اینکه با رفع محدودیت‌های حضور شرکت‌های سازنده هواپیما اروپایی و آمریکایی، چشم انداز امیدوار کننده ای برای توسعه روابط با کشورها در زمینه گردشگری فراهم شده است، افزود: برهمین اساس طی روزهای چهارم الی پنجم بهمن ماه نخستین نشست بزرگ بین المللی هوانوردی ایران پس از 35 سال با حضور حدود 200 تن از صاحبان صنایع هوایی، کارشناسان و روسای شرکت‌های هوانوردی سراسر جهان تشکیل و چگونگی ورود به بازار ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: این رویداد تحت عنوان اجلاس «هوانوردی ایران 2016» که اولین اجلاس بین‌المللی در آستانه رفع تحریم‌هاست، با همکاری مرکز هوانوردی آسیا- پاسفیک (کاپا) برنامه ریزی شده و زمینه ساز تعامل صنعت بین المللی هوانوردی با جمهوری اسلامی ایران برای نوسازی و توسعه صنعت به عنوان عالی ترین ابزار توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی