عصر بازار

وکیل شرکت نفت:

تحریم بابک زنجانی و شرکت‌هایش برداشته شد

عصر اعتبار- وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران می‌گوید اطلاعات و شنیده‌هایشان حاکی از این است که بابک زنجانی و شرکت‌هایش از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند و وی برای بازگرداندن طلب مجموعه نفت، بهانه‌ای ندارد.

تحریم بابک زنجانی و شرکت‌هایش برداشته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامرضا مهدوی با اعلام این خبر به تسنیم گفته است که اگر زنجانی تا الان در اظهاراتش صادق می‌بود باید می‌گفت پول وجود دارد اما تحریم‌ها اجازه انتقال را نمی دهد در حالی که او همیشه آدرس‌های غلط می‌داد.

    وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: البته برای اولین بار در جلسه اخیری که در شعبه 15 دادگاه انقلاب داشتیم، زنجانی اعلام کرد در یک بانک چینی پول دارد و ما این مسئله را برای نخستین بار در سه سال گذشته شنیدیم. او از ما هم درخواست کرد یک شماره حساب به دادگاه اعلام کنیم که با کمک بانک مرکزی دنبال موضوع هستیم و این کار امروز یا فردا انجام می‌شود.

    مهدوی افزود: امیدواریم زنجانی این بار صادق باشد و با معرفی شماره حسابی که از طریق بانک مرکزی انجام می‌شود این پول به کشور بازگردد اما سابقه‌ای که از وی سراغ داریم عدم صداقت است. امیدواریم زنجانی این بار در گفتار و کردارش صادق باشد ضمن اینکه دیگر نمی‌تواند بهانه‌ای را به عنوان تحریم مطرح کند.

    وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران گفت: البته ما معتقدیم از آن زمانی که پول‌های دولت از طریق بانک مرکزی در اختیار زنجانی قرار گرفت تا زمانی که وی در دی ماه سال 91 تحریم شد، 5 ماه زمان وجود داشت و مرتب دستور پرداخت داده می‌شد. زنجانی اگر می‌خواست پول‌ها را برگرداند همان زمان که تحریم نبود به دستور پرداخت‌ها ترتیب اثر می‌داد. خوشبختانه تحریم‌ها از دیروز برداشته شد و بهانه تحریم برای مردم و دادگاه قابل قبول نیست.

    مهدوی در پاسخ به این سئوال که آیا شرکت نفت و شرکت HK از فهرست تحریم‌ها خارح شدند یا خیر و اینکه می‌توانند در صورت اقدام زنجانی، پول را دریافت کنند یا خیر؟ گفت: بله. ما برای دریافت پول‌ها مشکلی نداریم.

    وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا زنجانی و شرکت‌هایش نیز از فهرست تحریم خارج شدند یا خیر افزود: تا جایی که اطلاع داریم زنجانی و شرکت‌های وابسته به وی از لیست تحریم خارج شدند.البته اطلاعات ما شاید خیلی دقیق نباشد اما شنیده‌هایمان حاکی از این است که وی و شرکت‌هایش از لیست تحریم اتحادیه اروپا خارج شدند.

    مهدوی همچنین درباره میزان فعلی بدهی زنجانی به مجموعه نفت با احتساب ضرر و زیان ناشی از تاخیر در تادیه گفت: محاسبات شرکت نفت ملی بر مبنای یورو است و آخرین محاسباتی که انجام دادیم و به دادگاه اعلام شده نزدیک سه میلیارد یورو است.

    مهلت زنجانی برای پرداخت بدهی نفت یک ماه دیکر تمدید شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو