عصر بازار

خرید کنید و ثروتمند شوید

عصر اعتبار- با شیوه های مردن خرید امروزی، امکان سرمایه گذاری و پس اندازکردن مقداری پول بعد از هر خریدی آسان تر از هر زمان دیگری شده است.

خرید کنید و ثروتمند شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار مهم نیست میزان درآمد شما در ماه چقدر است. مهم این است که با به کارگیری این شیوه ها می توانید با هر خرید خود، مبلغ قابل توجهی هم پس انداز داشته باشید. از این پنج راه کلیدی غافل نشوید.

    فروشگاه آخرین گزینه خرید
    تفکر خیلی از مردم این است که هر زمانی که به چیزی نیاز پیدا می کنند به فروشگاه بروند و آن را تهیه کنند ولی این تنها راه موجود برای تهیه جنس موردنظر نیست. همیشه این سوال ها را از خودتان بپرسید.

    راهی برای تهیه رایگان
    بیشتر اوقات دوستان و آشنایان شما در حال تغییر لوازم یا دورانداختن وسایلی هستند که به آن ها نیاز ندارند. با کمی پرس و جو می توانید از وجود وسایل موردنیازی که برای آن ها غیرضروری و بدون استفاده هستند، مطلع شده و آن ها را از طریق آشنایان خود تهیه کنید.

    راهی برای قرض گرفتن
    این تاکتیک می تواند یکی از راه های بزرگ پس انداز پول برای هر جنسی که شما خیلی به صورت مرتب از آن استفاده نمی کنید یا فقط برای یک بار استفاده به آن نیاز دارید، باشد. به طور مثال اگر شما فقط یک بار در سال آن هم زمانی که آپارتمان خود را عوض می کنید به دریل نیاز پیدا می کنید، می توانید آن را از دیگران قرض بگیرید. همین طور به جای هزینه کردن و خرج کردن پول تان برای خرید جدیدترین و پرفروش ترین کتاب رمان سال می توانید به کتابخانه بروید و این کتاب را امانت بگیرید.

    چانه زدن تا حد امکان
    برخی از قیمت ها به طور ثابث برای همه فروشگاه ها تعریف شده اند و چانه زدن برای ارزان خریدن آن ها کار بیهوده و وقت تلف کردن است. اما اگر شما فکر می کنید راهی برای چانه زدن وجود دارد، این استراتژی ها را مدنظر داشته باشید:

    برای قیمت پایین تر، چانه بزنید
    درحالی که شما نمی توانید درمورد خیلی از قیمت ها نظیر یک بسته آدامس چانه بزنید، اما خیلی از اجناس هستند که امکان چانه زدن برای آن ها حتی در یک فروشگاه بزرگ ممکن است. مثلا اگر جنسی می خواهید که از نظر ظاهری خراب شده، فروشگاه می تواند آن را با تخفیف ویژه ای در اختیار شما قرار دهد چراکه این اجناس خیلی سخت به فروش می روند. در صورت خرید محصولات کامپیوتری یا تلفن همراه و... می توانید درصورت تهیه اجناس و لوازم جانی نظیرکیف یا...، کمی رویا ین جنس تخفیف بگیرید و مقدار قابل توجهی از پول تان را هم پس انداز کرده باشید. درمورد خرید ماشین و خانه هم اکان چانه زدن با فروشنده تحت شرایطی وجود دارد. درمورد این خریدها، چانه زدن علاوه بر پس انداز، می تواند یک نوع سرمایه گذاری هم محسوب شود.

    مبادله کالا با دیگران
    داد و ستد کالا ممکن است کمی دشوار باشد. برای اینکه خیلی از مردم حاضر به انجام این کار نیستند و یافتن شخصی که بخواهد خدمات یا کالایی را که شما به او پیشنهاد می دهید با چیزی که خودش می فروشد، عوض کند، کار سختی است. با این حال اگر شما جنس یا محصول باارزشی برای عرضه دارید و در حال خرید از بخش خصوصی هستید، می توانید پیشنهاد مبادله و داد و ستد را بدهید. حتی اگر طرف مقابل شما حاضر به مبادله کامل کالا نیست و تنها به کاهش قیمت راضی می شود، این پیشنهاد را مطرح کنید.

    انتخاب زمان مناسب برای خرید
    همیشه برای خرید اجناس مورد نیازتان این سوال را مطرح کنید:
    **آیا این جنس ارزان تر می شود؟
    برای تهیه کالاهای الکترونیکی خوب می توانید مدتی صبر کنید و بعد از گذشت چند ماه که قیمت آن پایین آمدف جنس موردنظرخود را خریداری کنید. فراموش نکنیدک ه با ورود مدل های جدیدتر، محصولات قدیمی تر به دلیل کاهش تقاضا قیمت قبلی خود را از دست می دهند. آن هایی که اصرار زیادی ندارند حتما با مد روز لباس پیش بروند، می توانند در انتهای هر فصل زمانی که قیمت مدل های قدیمی  تر پایین تر می آید، اقدام به خرید کنند.
    **آیا کوپن یا بن تخفیف ویژه برای اجناس وجود دارند؟
    برای خیلی از فروشگاه های زنجیره ای، بن تخفیف یا کوپن های مخصوصی برای تهیه کالا با قیمت مناسب تر تعریف شده اند.
    **آیا می توان جنس را با قیمتی پایین تر در جای دیگری تهیه کرد؟
    این که شما جنسی را در یک فروشگاه ببینید و در همان جا اقدام به خرید آن بکنید. ایده جالبی نیست. برای این که مطمئنا می توانید آن جنس را در جای دیگر با قیمتی پایین تر پیدا کنید. شما می توانید با مقایسه قیمت در مورد خریدهای گران قیمت خود، مقدار قابل توجهی از پول تان را پس انداز کنید. اما اگر شما وقت و حوصله کافی برای گشت و گذار ندارید و این نوع پس انداز اهمیتی برای تان ندارد، اگر وقت فشرده و کمی در اختیار دارید، می توانید به جای سرزدن به مغازه های مختلف به فروشگاه های بزرگ بروید که معمولا قیمت های مناسب تری نسبت به مغازه ها دارند و از این موضوع که جنس مورد نیازتان را با قیمت کمتری تهیه می کنید، مطمئن باشید.

    جایگزین کردن
    اگر جنسی که می خواهید خریداری کنید، به بودجه شما نمی خورد، درمورد آلترناتیوهای مشابه ولی ارزان تر فکر کنید. همیشه این سوال را مطرح کنید. آیا چیزی هست که خیلی گران نباشد ولی نیاز مرا برطرف کند؟ آیا من واقعا چنین چیزی را نیاز دارم؟ تهیه فهرستی از اجناس موردنظر، جلوی خیلی از خریدهای غیرضروری را می گیرند. در این شرایط به جای خرید فوری و غیرضروری یک سری اجناس، وقت کافی دارید تا درمورد اینکه آیا واقعا به آنها نیاز دارید، فکر و تصمیم گیری کنید.

    توسعه محدوده فضای خرید خانه
    اگر شما عادت به خرید از یک فروشگاه خاص، یک سایت اینترنتی خاص یا حتی فروشگاه های زنجیره ای مشخصی دارید، این نکته را هم مدنظر داشته باشید که گزینه های خرید دیگری هم وجود دارند که می توانند مقدار قابل توجهی از پول شما را پس انداز کنند. به این نکات توجه داشته باشید:

    آیا شخصی وجود دارد که جنس موردنیاز مرا بفروشد؟
    همان طور که پیشتر گفتیم خیلی از دوستان و آشنایان شما به طور مرتب در حال تغییر وسایل منزل شان هستند و این فرصت مناسبی است تا اگر اجناس آن ها به کار شما می آیند، اقدام به خرید آن ها کنید. اجناسی هم چون ظروف خانه در جریان اسباب کشی یا نوکردن وسایل منزل دیگران، خیلی راحت دور ریخته می شوند. شما حتی می توانید با پرداخت مبلغ کمی این اجناس را از آن ها بخرید و نیاز خود را نزد دیگران پیدا کنید. ولی مرتب برای کسب اطلاع در این باره، پرس و جو کنید.

    آیا خرید یک سری اجناس به صورت عمده معنا دارد؟
    توجه داشته باشید که خرید عمده یک محصول به رغم تخفیف ویژه در نهایت منجر به پرداخت مبلغ بیشتری برای آن اجناس می شود. ضمن اینکه مقایسه قیمت ها در مواردی هم چون خرید محصولات بهداشتی و آرایشی در فروشگاه زنجیره ای یا حتی داروخانه ها نکات جالبی به شما می آموزد. خیلی مواقع، قیمت ارایه شده در داروخانه ها یا سوپرها به مراتب پایین تر از فروشگاه های زنجیره ای است.
    ایده های مطرح شده ممکن است از نگاه عموم مردم تا حدی اغراق آمیز به نظر آیند. ولی زمانی که شما هزینه های خود را به راه های مختلف کاهش می دهید، می توانید پس اندازهای زیادی درمورد پول خود داشته باشید. توجه بیشتر در زمان خرید، زمان و انرژی زیادی از شما نمی گیرد. شاید شما همیشه به موضوع پس انداز پول فکر نکنید و بیشتر به کارآمدبودن جنسی که در حال خرید آن هستید، توجه داشته باشید ولی حداقل به صورت آگاهانه و با اطلاعات کافی درمورد خریدتان تصمیم گرفته اید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو