عصر بازار

آمادگی کره جنوبی برای امضای قرارداد بیمه تجارت ۲ میلیارد دلاری با ایران

عصر اعتبار- در جدیدترین اقدام دولت کره جنوبی برای گسترش مناسبات اقتصادی با ایران پس از اجرای برجام، این کشور از آمادگی خود برای امضای قراردادی ویژه برای تامین بیمه مالی تجارت اقتصادی با کشورمان به مبلغ ۲ میلیارد دلار خبر داد.

آمادگی کره جنوبی برای امضای قرارداد بیمه تجارت ۲ میلیارد دلاری با ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، وزارت صنعت و تجارت کره جنوبی امروز - پنجشنبه - با صدور بیانیه ای رسمی ضمن تاکید بر تمایل این کشور بر تقویت همکاری های اقتصادی با ایران پس از لغو تحریم های بین المللی علیه کشورمان این مطلب را اعلام کرده است.

    در این بیانیه، اعلام شده که کره جنوبی با هدف تامین مالی بیمه تجارت با جمهوری اسلامی ایران قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار امضا می کند تا براساس آن همکاری های دو کشور در ارتباط با توسعه صندوق همکاری های دوجانبه گسترش یابد.

    این وزارتخانه در عین حال در بیانیه خود اعلام کرده است که کره جنوبی از قبل این سرمایه گذاری مشترک با تهران، اهدافی از جمله تحقق برنامه مونتاژ خودرو را در داخل ایران نیز پیگیری می کند.

    بر اساس این گزارش، قرار است مقامات رسمی اقتصادی ایران و کره جنوبی در نشستی که اواخر ماه فوریه (بهمن - اسفند) سال جاری میلادی در تهران برگزار می شود جزئیات این توافقنامه و همکاری های فی مابین را بررسی کنند.

    وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی اخیرا و با اعلام لغو تحریم های بین المللی علیه کشورمان، از تمامی نهادهای اقتصادی کشورش خواست با ارزیابی و بررسی های همه جانبه، هر چه سریعتر شرایط همکاری و حضور خود در بازار ایران را فراهم سازند.

    از سوی دیگر چندی پیش بخش های تجاری، بازرگانی و صنعتی کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که پس از تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی و اجرایی شدن برجام و همچنین دستور ویژه دولت مرکزی این کشور، گسترش همکاری های تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده اند.

    در راستای اجرای برجام و رفع تحریم های ناعادلانه علیه ایران، بانک مرکزی کره جنوبی نیز تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را لغو کرد و «بانک واردات - صادرات» این کشور نیز امروز از امضای توافقنامه جدید به منظور ایجاد تسهیلات مالی برای شرکت های فعال کره ای در ایران به مبلغ 5 میلیارد یورو خبر داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی