عصر بازار

کارشناس بازار کار:

مشاغل سخت و زیان آور با بخشنامه حذف شدنی نیست!

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار کار معتقد است که هرگونه تصمیم برای اصلاح یا تغییر شش گروه از مشاغل سخت و زیان آور مستلزم بررسی در کمیته تخصصی مشاغل سخت و زیان آور است.

مشاغل سخت و زیان آور با بخشنامه حذف شدنی نیست!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالله مختاری درباره تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای حذف شش گروه شغلی از لیست مشاغل سخت و زیان آور اظهار کرد: در قانون تامین اجتماعی از ‌18 شغل سخت و زیان آور نام برده شده و سخت و زیان آور بودن آنها بر مبنای تشخیص قانون بوده است لذا با هیچ دستور العملی قابل تغییر نیست.

    مختاری افزود: اگر عده‌ای می خواهند 6 گروه از مشاغل سخت و زیان آور را حذف کنند یا تغییر بدهند باید حتما در مراجع قانونی مصوب شود وگرنه با بخشنامه و دستورالعمل حذف شدنی نیست.

    این کارشناس بازار کار ادامه داد: بر اساس قانون دو دسته شغل سخت و زیان آور وجود دارد یک دسته مشاغلی که ذاتا سخت و زیان آور هستند و ماهیت سخت و زیان آوری آنها تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود و دسته ای دیگر امکان از بین بردن سخت و زیان آور بودن آنها توسط کارفرما وجود دارد و کارفرمایان موظفند این شغل‌ها را ظرف دو سال از حالت سخت و زیان آور خارج کنند.

    وی با تاکید بر ورود وزارت کار به این موضوع، ‌تصریح کرد: هرگونه تصمیم برای اصلاح یا تغییر این 6 گروه شغلی و بررسی آلایندگی و بهداشت کار این شغل‌ها باید در کمیته تخصصی مشاغل سخت و زیان آور گرفته شود و در صورتی که قرار به حذف آنها باشد باید از تصویب مراجع قانونی بگذرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی