عصر بازار

معاون سازمان هواپیمایی اعلام کرد:

ورود ۱۰ فروند هواپیما به کشور تا پایان اسفند

عصر اعتبار- معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۰ فروند هواپیما تا پایان سال خبر داد و گفت: تعیین نرخ بلیت هواپیما در نوروز به پیشنهاد ایرلاین‌ها خواهد بود.

ورود ۱۰ فروند هواپیما به کشور تا پایان اسفند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد خداکرمی در جمع خبرنگاران در خصوص ورود هواپیما به کشور اظهار داشت: براساس مذاکرات انجام شده، تا پایان سال حدود 10 فروند هواپیما وارد کشور می‌شود، ضمن آنکه برنامه‌هایی هم برای ورود هواپیما در سال آینده داریم.

    وی با اشاره به اینکه تقاضا برای تاسیس چند ایرلاین جدید هم به ما داده شده است، افزود: تعداد تقاضا برای مجوز تاسیس ایرلاین خیلی بالا بوده است و ما در حال بررسی این تقاضاها هستیم.

    معاون سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تعیین قیمت بلیت هواپیما در نوروز گفت: با توجه به اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا شده است، ما به قیمت‌گذاری وارد نمی‌شویم اما براساس جلساتی که با ایرلاین‌ها داشتیم، قرار شده است که بنابر پیشنهاد آنها، نرخ بلیت هواپیما مشخص شود.

    وی ادامه داد: در چهارچوب آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها پیشنهاد خود را به انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌دهند و انجمن نرخ‌های هر شرکت در هر مسیر را اعلام می‌کند، بنابراین مسافران می‌توانند حداقل و حداکثر نرخ هر شرکت را برای نوروز بدانند.

    خداکرمی با بیان اینکه اگر این اطلاع رسانی در زمینه نرخ بلیت هواپیما در نوروز انجام نشود، مشکلاتی برای مسافران به وجود می آید، اظهار داشت: ممکن است در زمان فروش بلیت، برخی آژانس‌ها قیمت‌های غیرواقعی را از مسافران دریافت کنند، بنابراین باید نرخ تعییین شده از سوی شرکت‌ها، اطلاع رسانی شود.

    وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها چک‌های هواپیما را طوری برنامه ریزی می‌کنند که برای 20 اسفند اغلب هواپیماهای آنها آمده باشد، افزود: در حال حاضر 250 فروند هواپیما در کشور داریم که 90 تا 95 فروند از آنها غیرفعال است.

    معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پس از اجرای آزادسازی نرخ بلیت، صنعت هوانوردی تغییرات زیادی خواهد داشت، گفت: در یک تا دوسال آینده وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی تغییر کرده و شرایط ایرلاین‌ها و خدمات دهی تغییر خواهد کرد.

    خداکرمی در خصوص سن ناوگان هواپیماهای ورودی به کشور گفت: براساس دستورالعمل خرید هواپیما، هواپیمای خریداری شده نباید بیشتر از 15 سال عمر داشته باشد، همچنین برای اجاره هواپیما هم سن ناوگان باید حدود 12 سال باشد.

    وی افزود: احتمالا تا پایان سال دو شرکت هواپیمایی بتوانند موافقت اصولی بگیرند و 6 ماه فرصت دارند که ایرلاین را تاسیس کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی