عصر بازار

پایان گروگانگیری ۱۵۰ هزار دلاری در دزفول

عصر اعتبار- مردان نقابدار پس از ربودن جوان دانشجو در دزفول برای آزادی او ۱۵۰ هزار دلار خواستند اما تنها ۴۸ ساعت پس از آدم‌ربایی، زمانی که پلیس را در یک قدمی خود دیدند، گروگانشان را رها کردند.

پایان گروگانگیری ۱۵۰ هزار دلاری در دزفول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، این حادثه شامگاه سه‌شنبه در یکی از خیابان‌های شهرستان دزفول در استان خوزستان رخ داد. آن شب حسن 27ساله با سواری خودروی پژو206، خانه را ترک کرد اما هنوز مسافت زیادی طی نکرده بود که یک خودروی پژو 405نقره‌ای از پشت سر با او تصادف کرد. مرد جوان پیاده شد تا ببیند چه اتفاقی افتاده که در همین هنگام 2مرد نقابدار درحالی‌که سلاح گرم در دست داشتند از پژو 405پیاده شدند و با تهدید، مرد جوان را سوار ماشین خود کردند و به راه افتادند. هرچند افرادی که آن شب در پارکی در آن حوالی بودند با دیدن این صحنه پلیس را در جریان قرار دادند اما آدم‌ربایان بدون برجا گذاشتن ردی از خود، ناپدید شدند.

        درخواست میلیونی

    یک ساعت از ماجرای آدم‌ربایی گذشته بود که تلفن برادر بزرگ‌تر حسن به صدا درآمد. تماس گیرنده مردی بود که به تندی حرف می‌زد. او گفت که حسن را ربوده‌اند و برای آزادی‌اش 150هزار دلار می‌خواهند. پس از آن تلفن قطع شد و با تماس خانواده حسن با پلیس، هویت جوانی که از مقابل پارک ربوده شده بود، مشخص شد.در شرایطی که خبر این آدم‌ربایی به سرعت در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، تحقیقات تیم‌های تخصصی پلیس و نیروهای امنیتی برای آزادی جوان ربوده شده شروع شد.

    علی لطفی، برادر جوان ربوده شده در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: حسن دانشجوی فوق‌لیسانس روانشناسی است و تازه 10‌ماه از ازدواجش می‌گذشت که این حادثه برایش اتفاق افتاد. آدم‌ربایان 2شب قبل هم برای اجرای نقشه‌شان وارد عمل شده بودند اما آن شب پس از اینکه با ماشین برادرم تصادف می‌کنند و متوجه می‌شوند که همسرش هم داخل ماشین است، از اجرای نقشه‌شان منصرف می‌شوند.

    برای همین با یک معذرت‌خواهی ساده، از محل دور می‌شوند تا اینکه سه‌شنبه‌شب دوباره وارد عمل شده و این بار موفق می‌شوند برادرم را گروگان بگیرند. او ادامه می‌‌دهد: چند روز قبل از ربوده شدن برادرم، پسر یکی از پزشکان دزفول توسط سارقی که برای سرقت به خانه‌شان رفته بود به قتل رسیده بود و این دو حادثه باعث به‌وجود آمدن حس رعب و وحشت در میان مردم دزفول شده بود. با این حال پلیس همه تلاشش را به‌کار گرفت تا به این ماجرا خاتمه دهد.

        رهایی گروگان

    آدم‌ربایان در تماس‌شان با برادر گروگان گفته بودند که پنجشنبه دوباره با او تماس می‌گیرند تا برای گرفتن پول قرار بگذارند. خانواده حسن یک روز وقت داشتند تا مبلغ درخواستی آنها را فراهم کنند. آنها با هماهنگی بانک این مبلغ را تهیه کردند و منتظر ماندند تا آدم‌ربایان باردیگر تماس بگیرند.

    برادر گروگان می‌گوید: از صبح پنجشنبه منتظر بودیم تا آنها تماس بگیرند. در همین حین خبر رسید که پلیس قاتل پسر پزشک دزفولی را دستگیر کرده است. همه شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های داخلی شهرمان پر بود از خبر دستگیری عامل این جنایت. حالا ما هم امیدمان برای اینکه پلیس برادرم را آزاد کند، بیشتر شده بود.

    ما با کیف پر از پول منتظر بودیم که آنها تماس بگیرند تا اینکه باخبر شدیم پلیس رد آدم‌ربایان را گرفته است. بی‌صبرانه منتظر بودیم تا اینکه حدود ساعت 3بعدازظهر تلفنم زنگ خورد. گوشی را که برداشتم، به جای آدم‌ربایان صدای برادرم را شنیدم. او می‌گفت که گروگانگیران از ترس دستگیری، وی را در حوالی صفی‌آباد دزفول رها کرده و متواری شده‌اند. با شنیدن این خبر، همه اعضای خانواده‌ام خوشحال شدند. با عجله راهی محلی شدیم که برادرم نشانی‌اش را داده بود و او را صحیح و سالم پیدا کردیم.

        پشیمانی آدم‌ربایان

    گروگان 27ساله وقتی در آغوش خانواده‌اش قرار گرفت، برای آنها تعریف کرد که چطور آدم‌ربایان همه اخبار سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کردند و وقتی متوجه شده بودند که پلیس توانسته در مدت کوتاهی قاتل پسر پزشک دزفولی را دستگیر کند، کاملا ناامید شده بودند.

    برادر گروگان می‌گوید: آدم‌ربایان در همه 48ساعتی که برادرم را گروگان گرفته بودند، چشم‌هایش را بسته بودند. برای همین برادرم چهره هیچ‌کدامشان را ندیده بود. با این حال از آنها شنیده بودند که آدم‌ربایان ابتدا قصد ربودن مرا داشتند نه حسن را. آنها که از وضعیت مالی من خبر داشتند 2‌ماه تمام من و خانواده‌ام را زیرنظر گرفته بودند تا نقشه آدم‌ربایی را عملی کنند اما وقتی دیدند که من هیچ وقت تنها نیستم و همیشه 2یا 3نفر با من هستند، از ربودنم منصرف شده و نقشه می‌کشند که برادرم حسن را گروگان بگیرند.

    او ادامه می‌دهد: گروگانگیران از زمانی که متوجه شده بودند پلیس در تعقیب آنهاست حسابی ترسیده بودند و وقتی باخبر شدند که مأموران قاتل پسر پزشک دزفولی را دستگیر کرده‌‌اند، همه اعتماد به‌نفسشان را از دست دادند. حتی می‌گفتند که آنها هم به زودی دستگیر می‌شوند و در نهایت هم تصمیم گرفتند به ماجرا خاتمه دهند و قبل از اینکه به دام بیفتند، با رها کردن برادرم پا به فرار بگذارند. حالا هم پلیس با جدیت در تعقیب آنهاست و وعده داده که به‌زودی دستگیرشان خواهد کرد.

    در همین حال سرهنگ علی الهامی، رئیس پلیس دزفول نیز گفت: پلیس از همان لحظات اولیه همه توانش را برای آزادی گروگان به کار گرفت و به‌رغم فرار آدم‌ربایان، آنها را شناسایی کرده‌ایم. آنها از شهر دیگری برای آدم‌ربایی به دزفول آمده بودند که به‌زودی دستگیر خواهند شد.

        قاتل پسر پزشک دزفولی در دام پلیس

    پلیس دزفول علاوه بر پایان دادن به ماجرای گروگانگیری جوان 27ساله، پرونده یک متهم دیگر را هم به سرانجام رساند و توانست عامل جنایتی را که باعث رعب و وحشت مردم این شهر شده بود دستگیر کند. این جنایت 27دی‌ماه رخ داد و در جریان آن مردی که با انگیزه سرقت وارد خانه پزشک دزفولی شده بود، هنگام خروج از آنجا، با پسر خانواده روبه‌رو شد و با شلیک گلوله او را به قتل رساند.

    پس از فرار سارق، تحقیقات پلیس برای دستگیری وی آغاز شد و مأموران با بازبینی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته موفق شدند مظنون اصلی این جنایت را شناسایی و دستگیر کنند. هر‌چند شواهد و مدارک زیادی علیه این مرد ازجمله سلاح استفاده شده در جنایت از وی کشف شده اما تحقیقات از او ادامه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی