عصر بازار

قیمت طلا به ۱۰۹۶ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا دیروز در معاملات بازارهای جهانی با نیم درصد کاهش به ۱۰۹۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۰۹۶ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که اشاره بانک مرکزی اروپا مبنی بر اتخاذ سیاست پولی انبساطی تر بر ارزش یورو تاثیر گذاشته و موجب افزایش 2.5 درصدی ارزش سهام های اروپایی شده، قیمت طلا دیروز کاهش یافت. قیمت نفت نیز ترمیم شده است.
    قیمت هر بشکه نفت برنت، روز جمعه به دلیل پیش خریدهای انجام گرفته، 5.3 درصد افزایش یافت. این مسئله موجب افزایش تقاضا برای دارایی های با ریسک بالاتر نظیر سهام شد و بر ارزش طلا تاثیر منفی گذاشت.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با نیم درصد کاهش به 1096 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز 60 سنت کاهش یافت و به 1097 دلار و 60 سنت رسید.
    نعیم اسلم، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آوا ترید گفت: «بعد از آنکه اظهارات بانک مرکزی اروپا موجب افزایش تقاضا برای دارایی های پرریسک تر شد، طلا فاصله خود را از رقم 1100 دلار بیشتر کرده است.»
    ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه گفت که تقویت رشد و چشم انداز تورم این بانک را ناگزیر خواهد ساخت تا در ماه مارس در خط مشی پولی خود بازنگری کند. این اظهارات سیگنالی قوی مبنی بر اتخاذ سیاست پولی انبساطی تر در ماه های آینده بود.
    اظهارات دراگی ارزش دلار در برابر یورو را 0.4 درصد افزایش داد.
    قیمت طلا در اوایل ماه جاری میلادی همزمان با افت قیمت نفت و سرایت فروش سنگین سهام در بورس چین به بازارهای جهانی، به بالاترین رقم 2 ماه اخیر یعنی 1112 دلار رسید.
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 1.8 تن دیگر افزایش یافت.
    در بین دیگر فلزات گرانبها، ارزش پلاتین 0.9 درصد افزایش یافت و به 824.19 تن رسید. قیمت پالادیوم و نقره نیز نیم درصد افزایش یافت و به ترتیب به 500.50 و 14.13 دلار رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو