عصر بازار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شغلی که با وام آغاز شود، پایدار نیست

عصر اعتبار- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغالی که با وام شروع شود، پایدار نیست.

شغلی که با وام آغاز شود، پایدار نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در نشست بررسی طرح تکاپو در استان کرمانشاه از اینکه طی پنج برنامه توسعه گذشته کشور چندان به امر اشتغال توجه نشده انتقاد کرد و افزود: متاسفانه توسعه در کشور اشتغال محور نبوده و همین روند ادامه پیدا کرد تا به جایی رسیدیم که درحوزه اشتغال کشور بحران در حال رخ دادن است.

    وی، موفقیت در ایجاد اشتغال را از راه‌های توسعه اقتصادی در کشورها دانست و افزود: امروزه کشورهایی که توانسته‌اند جهش در رشد اقتصادی ایجاد کنند، ابتدا در ایجاد شغل به موفقیت رسیده‌اند.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: راه حل مشکل اشتغال در کشور هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بین نقش هماهنگ کننده را دارد.

    منصوری معتقد است، با اتصال اشتغال محور بین دستگاه‌های مختلف، مشکل اشتغال حل خواهد شد و پس از آن توسعه رخ خواهد داد.

    وی در ادامه تمرکززدایی را از دیگر محورهای توسعه کشور دانست و تاکید کرد: در این خصوص قانون و مقررات و ساختار کم نداریم، اما این قوانین محتوا ندارند.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فقط ایجاد قانون و مقررات کفایت نمی‌کند، بر لزوم پیاده سازی دستورالعمل‌هایی که تدوین می‌شود تاکید کرد.

    منصوری در ادامه با بیان اینکه کمبود منابع در کشور به شیوه‌ای جبران می‌شود، افزود: مشکل ما این است که طرح و سوژه برای اجرا نداریم. برای مثال در دولت نهم و دهم از استان‌ها خواسته شد که طرح بدهند و چون طرحی نبود همه طرح‌های خاک خورده قدیمی را معرفی کردند.

    به گفته این مسئول، این تفکر هم که یک پروژه همه منابعش از ابتدا موجود باشد و یا برای اجرای آن وام پرداخت شود درست نیست، زیرا تجربه ثابت کرده اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست.

    وی ادامه داد: تامین مالی پروژه‌ها هم فقط توسط یک سازمان به نتیجه نمی‌رسد و باید با همکاری بخش‌های مختلف باشد.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وجود موانع سر راه توسعه و ایجاد شغل در کشور هم اشاره کرد و افزود: این موانع عمدتا ناشی از چندبازیگری است که اگر مرتفع شود معیشت مردم هم درست خواهد شد.

    منصوری اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در کشور در کوتاه مدت باید به بخش بنگاه‌های خرد و کوچک، در میان مدت به مشاغل کارخانه‌ای و در بلندمدت به بنگاه‌های دانش‌بنیان توجه کنیم، زیرا در این بخش‌ها ظرفیت های خوبی در کشور داریم.

    وی گفت: هدف ما این نیست که چند رشته را انتخاب کنیم و آنها را توسعه دهیم، بلکه باید به همه بخش‌ها توجه کنیم، اما در کنار آن باید در هر منطقه پتانسیل‌هایی را احصاء کنیم که قابلیت تبدیل شدن به مزیت منحصر به فرد را داشته باشد.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود بارگاه امام رضا(ع) به عنوان یک مزیت منحصر به فرد برای استان خراسان رضوی یاد کرد و ادامه داد: چنین مزیت‌هایی اگر توسعه یابند می‌توانند سایر بخش‌ها را نیز به حرکت درآورند.

    منصوری بر لزوم ایجاد یک مزیت منحصر به فرد در استان کرمانشاه تاکید کرد و یادآور شد: توریسم سلامت می‌تواند مزیت منحصر به فرد کرمانشاه باشد و توسعه آن رونق کشاورزی، فعالیت‌های مرزی و ... را نیز در پی خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: اگر این مزیت به نتیجه برسد می‌توان پس از آن طرح‌های دیگری را هم آغاز کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی