عصر بازار

تاکید وکیل‌ زنجانی بر عدم ارائه شماره حساب از سوی بانک مرکزی و شرکت نفت

عصر اعتبار- وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: تاکنون شماره حسابی از سوی بانک مرکزی و شرکت ملی نفت برای بازپرداخت بدهی موکلم اعلام نشده است.

تاکید وکیل‌ زنجانی بر عدم ارائه شماره حساب از سوی بانک مرکزی و شرکت نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رسول کوهپایه‌زاده گفت: همچنان بانک مرکزی و شرکت ملی نفت بر اساس وظیفه قانونی که مکلف بودند تا هم شماره حساب و بانک را اعلام کنند و هم نامه اعلام آمادگی بانک مقصد برای پذیرش بدهی موکلم - مبلغ دو میلیارد یورو - را تقدیم دادگاه کنند، عمل نکرده‌اند.

    وی افزود: دادگاه در جلسه 26 دی ماه تاکید کرد که همه مطالب محرمانه است و طرفین حق انتشار آن را ندارند، ولی در کمال تعجب متاسفانه یکی از وکلای محترم شرکت نفت مطلب را رسانه‌ای و اسم بانک و کشور را دیروز مطرح کرد که برخلاف تاکیدات دادگاه بود و همین امر باعث شده که تبادلات مالی و پولی با مشکل روبرو شود. متاسفانه همچنین مطالبی مطرح شده که هیچ بهره‌ای از واقعیت ندارد و کاملا خلاف واقع است و دادگاه هم بر کذب بودن موضوع اشراف دارد.

    کوهپایه‌زاده بیان کرد: اولا چرا اطلاعات محرمانه دادگاه را منتشر می کنند؟ ما اگر واقعا قصد کمک به بیت المال و بازپرداخت بدهی را داریم این راهش نیست. دوستان زمانی که اطلاعات محرمانه را منتشر می کنند باید بدانند که به نقل و انتقال پول ضربه می زند و از سوی دیگر افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد.

    وی در ادامه مدعی شد: به نظر می رسد انگیزه یا اراده‌ای وجود دارد تا زحمات قوه قضاییه و تلاش موکلم را به خصوص در این دو ماه ناکام باقی بگذارد.

    کوهپایه‌زاده گفت: با اطلاعات کامل و موثق متاسفانه تا این لحظه نه بانک مرکزی و نه شرکت ملی نفت شماره حساب بانکی را اعلام نکرده اند و مهم‌تر اینکه نامه اعلام آمادگی بانک مقصد برای پذیرش بدهی موکلم به دادگاه را هم نداده‌اند.

    وکیل مدافع بابک زنجانی یادآور شد: بانک مرکزی و شرکت نفت در جلسات دادگاه مدعی شدند که ما شماره حساب دادیم و بابک زنجانی نیز گفت که شما شماره حساب دادید ولی شماره حساب قابلیت واریز ندارد و وکلای من در خارج از کشور 50 یورو به هر کدام از حساب ها واریز کرده اند که ریجکت شده است. دادگاه نیز برای حل این مشکل در جلسه 26 دی ماه تاکید کرد که هم شماره حساب را بدهند و هم برای اینکه بهانه ای دیگر باقی نماند نامه اعلام آمادگی بانک مقصد را نیز برای پذیرش بدهی موکلم بدهند.

    کوهپایه‌زاده درباره صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز گذشته که گفته بودند شرکت نفت شماره حسابی را به متهم نفتی داده، اما هنوز مبلغی واریز نشده است، گفت: آقای محسنی اژه‌ای همیشه بر مدار دقت و صحت و انصاف و قانون صحبت کرده اند. حرف ایشان درست است که شماره حساب داده اند اما این شماره حساب ناظر به شماره حساب گذشته است.

    به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در روز گذشته در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به رفع تحریم‌ها آیا تحولی در پرونده بابک زنجانی صورت گرفته است یا خیر گفت:‌ متهم تاکنون حرف زیاد زده، اما در عمل چیزی ثابت نشده است. آخرین موضوعی که در این پرونده مطرح شده متهم عنوان کرده شماره حسابی بدهید تا پول مورد نظر را از دیگر کشورها به حساب واریز کنم. در همین راستا شرکت نفت نیز شماره حسابی را داده است، اما هنوز مبلغی واریز نشده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی