عصر بازار

عوامل موثر بر نوسانات بهای جهانی طلا در روزهای آینده کدامند؟

عصر اعتبار- تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی در این کشور خواهد بود.

عوامل موثر بر نوسانات بهای جهانی طلا در روزهای آینده کدامند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر افزایش مجدد شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار نیز تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است. گمانه زنی های مربوط به اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن تاثیر زیادی بر کاهش ارزش یورو و ین در برابر دلار آمریکا داشته است.

    قیمت جهانی نفت نیز روز جمعه با افزایش 10 درصدی روبرو شده است. شاخص ارزش دلار روز جمعه با افزایش 0.46 درصدی مواجه شد و به بیش از 99.60 واحد رسید.

    قیمت هر اونس طلا علی رغم کاهش در روز جمعه ، طی هفته گذشته با رشد 7.40 دلاری معادل 0.52 درصدی روبرو شده و به 1096 دلار رسیده است.

    قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 4 درصد رشد داشته است. در هفت پیش رو قرار است بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه منتشر شود و این بیانیه تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده خواهد داشت.

    بازارهای بین المللی همچنین منتظر انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2015 میلادی خواهند بود. به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا از 2 درصد در سه ماه سوم سال گذشته به کمتر از 0.8 درصد کاهش یافته باشد.

    شاخص اعتماد تجاری آلمان نیز قرار است روز دوشنبه منتشر شود. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در فرانکفورت سخنرانی خواهد کرد.

    شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا نیز روز سه شنبه منتشر خواهد شد. روز پنج شنبه نیز آمارهای اولیه در خصوص مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا اعلام می شود.

    گزارش سایت طلا حاکیست، روز جمعه نیز بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد. منطقه یورو نیز آمارهای اولیه در خصوص وضعیت نرخ تورم را منتشر می کند.

    به نظر می رسد اعلام وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه چهارم 2015 و همچنین انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا مهمترین رویدادهایی خواهد بود که بر قیمت طلا موثر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی