عصر بازار

اقتصاد لرزان جهانی موجب رشد طلا شد

عصر اعتبار- با توجه به افزایش انتظارات در مورد شانس کمتر فدرال‌رزرو برای بالابردن نرخ بهره در سال جاری به دلیل مواجهه با اقتصاد جهانی لرزان، در معاملات روز دوشنبه طلا با اندکی افزایش مواجه شد.

اقتصاد لرزان جهانی موجب رشد طلا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو برای طلا که از بهره سودی نمی‌برد خبر خوبی خواهد بود. طلا سال گذشته به دلیل اولین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نزدیک به یک دهه گذشته در ماه دسامبر، با افت 10 درصدی مواجه شده بود.

    نشست کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو در این هفته برگزار می‌شود و به طرز وسیعی انتظار می‌رود تا نرخ بهره فدرال رزرو بدون تغییر در 0.25 تا 0.5 درصد باقی بماند. سقوط فرضیات تورمی به همراه ناآرامی در بازارهای جهانی می‌تواند نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز اقتصاد آمریکا و جهان عمیق‌تر کند.

    بر این اساس هر اونس طلا با رشد 0.2 درصدی یکهزار و 100 دلار و 50 سنت معامله شد که رشدی نزدیک به یک درصدی نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

    مارک تو، رئیس مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌فونگ هنگ‌کنگ اعلام کرد: «با ناآرامی موجود در بازارهای مالی،‌ فدرال‌رزرو قادر نخواهد بود تا نرخ بهره را در سال 2016 چندین مرتبه افزایش دهد. اگر طلا در روزهای آینده بالای 1100 دلار باقی بماند، نشانه‌ای برای اوج‌گیری بیشتر خواهد بود، حتی ممکن است به سطح 1200 دلاری در ماه‌های پیش‌رو برسد.»

    انتظارات برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس در حال کمرنگ شدن است؛ بر همین اساس نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کند که در سال 2016 سه مرتبه افزایش نرخ بهره خواهیم داشت. رشد طلا همچنین به دلیل تضعیف دلار نیز بوده است، که با وجود رشد بازارهای سهام آسیایی و رشد وال‌استریت در روز جمعه، اندکی افت داشته است. آمار کمیسیون بورس آتی کالای آمریکا نشان می‌دهد صندوق‌های تامینی و مدیران پول قراردادهای صعودی خود را در هفته منتهی به 19 ژانویه در COMEX افزایش دادند.

    در بازار فلزات گرانبهای دیگر هر اونس نقره با رشدی 0.6 درصدی 14 دلار و 9 سنت قیمت داشت و پالادیوم با ثبت رشد 0.3 درصدی 495 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین نیز با رشد 0.5 درصدی به 833 دلار و 76 سنت رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی