عصر بازار

مشاور مدیرعامل بانک سپه خبر داد

تحویل ۷۲ ساعته آرد نانوایی‌ها و واریز آنی پول

عصر اعتبار- مدیر پروژه سامانه ملی جامع مدیریت فروش آرد بانک سپه گفت: با راه‌اندازی این سامانه نانوایان به صورت برخط قادر به ثبت سفارش هستند و طی ۷۲ ساعت آرد درخواستی خود را از کارخانه‌ها تحویل می‌گیرند.

تحویل ۷۲ ساعته آرد نانوایی‌ها و واریز آنی پول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن ملکی مشاور مدیرعامل بانک سپه در مورد سامانه ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور گفت: راه‌اندازی سامانه آرد بانک سپه از سال 92 که بانک سپه عامل فروش گندم بود، در دستور کار قرار گرفت.

    وی افزود: بنابراین با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران برای مدیریت آرد کشور از جمله تولید و توزیع آن مقرر شد تا سامانه‌‌ای برای این امر ایجاد و راه‌اندازی شود و بانک سپه هم تولید این سامانه را آغاز کرد و به صورت پایلوت از آبان 93 این سامانه در گیلان آغاز به کار کرد.

    مدیر سامانه‌ ملی جامع مدیریت فروش آرد بانک سپه بیان داشت: در نهایت هم سامانه جامع آرد تا بهمن امسال در کل کشور راه‌اندازی و عملیاتی شد.

    ملکی در مورد فرآیند خرید آرد اظهار داشت: پس از خرید گندم تولیدی توسط کشاورزان یا گندم وارداتی این محصول به کارخانه‌های آرد برای تبدیل شدن به آرد فروخته می‌شود، کارخانه‌های آرد هم از طریق سامانه جامع آرد سفارش می‌گیرند و پس از تولید، آرد خود را به متقاضیان به فروش می‌رسانند.

    مدیر سامانه‌ ملی جامع مدیریت فروش آرد بانک سپه تصریح کرد: خریداران آرد از طریق سامانه جامع آرد بانک سپه در حال حاضر نانوایی‌های مجاز به اخذ آرد یارانه‌ای هستند و کم‌کم سایر ذینفعان آرد یعنی آزاد پزها و قنادها هم عضو این سامانه خواهند شد.

    ملکی بیان داشت: شرکت بازرگانی دولتی هم نقش تصدی گری دارد و حتی اگر آرد هم آزاد شود، نقش تصدی‌گری دولت حفظ می‌شود.

    وی افزود: پیش از این فروش آرد توسط سامانه بانک‌های مختلفی از جمله بانک تجارت، ملت و پست بانک انجام می‌شد و حتی برخی استان‌ها فاقد سامانه بودند و فروش آرد با صدور یک حواله انجام می‌شود.

    مدیر سامانه‌ ملی جامع مدیریت فروش آرد بانک سپه تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه جامع آرد بانک سپه میزان گندم تحویلی به کارخانه‌ها و آرد استحصالی توسط آنان را کاملا مشخص می‌کند و نانوا‌ها هم در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز قادر خواهند بود، تا با وارد کردن کد کاربری در سامانه مذکور آرد مورد نیاز خود را به کارخانه‌ها سفارش دهند.

    ملکی بیان داشت: پس از ارسال تقاضا برای خرید آرد توسط نانواها، پول به حساب کارخانه و شرکت حمل و نقل واریز می‌شود و  کارخانه‌ها باید ظرف 48 ساعت آرد را تولید کرده و آرد تولیدی را به شرکت‌های حمل و نقل تحویل دهند و شرکت‌ حمل و نقل نیز باید ظرف 24 ساعت آرد را به نانواها تحویل دهد و بدین ترتیب فرآیند تقاضا تا تحویل آرد توسط سامانه 72 ساعت به طول می‌انجامد.

    وی گفت: در حال حاضر 68 هزار نانوا در کل کشور که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند، در سامانه مذکور ثبت نام کرده‌اند و آرد مورد نیازشان را از این طریق تأمین می‌کنند.

    ملکی بیان داشت: 354 کارخانه آرد در کل کشور عضو این سامانه هستند و آرد نانوایی‌های سراسر کشور را تأمین می‌کنند و دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی دولتی هم اقدام به توزیع آرد در نانوایی‌ها می‌کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی