عصر بازار

بانک‌های بزرگ اروپایی همچنان نگران واکنش آمریکا به تبادلاتشان با ایران هستند

عصر اعتبار- روزنامه انگلیسی در گزارشی با تاکید بر آنکه بانک‌های بزرگ اروپایی از واکنش آمریکا به تبادل این بانک‌ها با ایران نگران هستند، نوشت: «آنها منتظرند که دیگران برای ارتباط با ایران ریسک کنند».

بانک‌های بزرگ اروپایی همچنان نگران واکنش آمریکا به تبادلاتشان با ایران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، یک روزنامه انگلیبسی از نگرانی‌های بانکهای اروپایی برای تعامل با ایران و خطر واکنش آمریکا به این تعامل خبر داده است.

    گاردین در گزارشی نوشت: «بانک‌های بزرگ اروپا همچنان درباره تبادلات تجاری با ایران نگرانی دارند. تحریم‌ها برداشته شدند اما عدم قطعیت در رویکرد و موضعگیری مقامات آمریکایی سبب بی میلی بانکها برای ارائه خدمات پرداختی هستند».

    این روزنامه نوشت: «یک هفته از رفع تحریمهای ایران گذشته اما بانکهای بزرگ اروپا همچنان برای مدیریت کردن ارائه خدمات پرداخت ایرانی بی میل هستند چون درباره اینکه آنها اولین بانکی باشند که با واکنش مقامات آمریکایی مواجه شوند، نگرانی دارند».

    گاردین ادامه داد: «با وجود ارائه اطلاعات و راهنمایی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اطمینان بخشی به اروپا درباره ممکن بودن تعامل تجاری با ایران، بانکهای بزرگ اروپا همچنان احتیاط در پیش گرفته‌اند».

    این رسانه انگلیسی با اشاره به دستور العمل آمریکا به بانکهای اروپایی درباره تبادلات با ایران نوشته است: «ادارات مربوط به تبعیت از تحریمها در بانکهای بزرگ مشغول بررسی راهنما و مجوز 50 صفحه‌ای دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند. برخی می‌گویند متن این راهنما آنقدر پیچیده است که شاید سبب ممانعت از بازگشت تاجران به ایران شود و برخی دیگر نگران آنند که شاید راه را برای تفسیر باز بگذارد».

    در ادامه گزارش هم آمده است: «روحیه عمومی آن است که صبر کنند و بگذارند که دیگران اول ریسک کنند. البته بانکهای کوچکتر یا بانکهای چین و روسیه درباره بازار آمریکا نگرانی ندارند و شاید راه را(درباره تعامل با ایران) باز کنند».

    در بخش دیگری از این گزارش هم می‌خوانیم: «بانکها به طور خاص درباره تحریمهای اولیه آمریکا در ارتباط با تروریسم و نقض حقوق بشر که علیه ایران باقی است، نگرانی دارند».

    در گزارش گاردین تصریح شده است: «یک بازرگان سوئیسی که هفته جاری از دو بانک بزرگ این کشور دیدن کرد، گفت که به او گفته شده این بانکها منتظر هستند تا ابتدا دیگر بانکها (در تعامل با ایران) تلاش کنند و واکنش آمریکایی‌ها را ببینند».

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی