عصر بازار

بانک های سوئدی از پروژه های ایرانی حمایت می کنند

عصر اعتبار- سفیر سوئد در تهران گفت: در صورتی که پروژه های اقتصادی و صنعتی از سوی ایران معرفی شود، بانک های سوئدی این آمادگی را دارند که آنها را فاینانس (تامین منابع مالی) کنند.

بانک های سوئدی از پروژه های ایرانی حمایت می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، پیتر تیلر در دیدار با مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران افزود: گروه های اقتصادی و صنعتی سوئد برای همکاری با ایران آمادگی دارند و در این زمینه اگر نهادی مانند اتاق بازرگانی در کنار شرکت‎های سوئدی باشد، می تواند زمینه همکاری آنها را تسریع کند.

    وی با بیان اینکه به دنبال رفع تحریم ها علیه ایران، عمده مشکلات بانکی با ایران برطرف شده است، گفت: یکی از چالش های جدی در توسعه همکاری های اقتصادی ایران و سوئد، اختلافات تجاری میان بنگاه های دو کشور است که اگر در این زمینه اتاق بازرگانی تدابیر مناسبی را برای حل اختلافات در نظر بگیرد، انگیزه شرکت های سوئدی برای گسترش روابط با ایران افزایش پیدا خواهد کرد.

    سفیر سوئد همچنین از آمادگی بازگشت بنگاه های بزرگ سوئدی به بازار ایران خبر داد و گفت: چالش عمده شرکت های حاضر این کشور در ایران، مسائل حقوقی و رسیدگی به اختلافات تجاری میان شرکت های ایرانی و سوئدی است.

    مسعود خوانساری نیز در این نشست گفت: همکاری های اقتصادی دو کشور در سال های گذشته فراز و نشیب های متعددی را پشت سر گذاشته است.

    وی افزود: بالاترین حجم صادرات سوئد به ایران در سال 2011 میلادی اتفاق افتاده است که در این سال، حدود هفت میلیارد کرون محصولات این کشور به ایران صادر شد.رئیس اتاق تهران با اشاره به حضور برندهای مطرح سوئدی در ایران از جمله ولوو و اسکانیا، افزود: در حال حاضر که توافق هسته ای به سرانجام رسیده و تحریم ها علیه ایران برداشته شده است، دو کشور می توانند مناسبات و همکاری های خود را بر پایه تعاملات گذشته، گسترش دهند.

    خوانساری افزود: ایران در دوره پساتحریم به دنبال جذب سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های خارجی است و واردات از کشورها کمتر در سیاست تجاری ایران جای دارد.

    وی همچنین با تاکید بر آمادگی اتاق تهران برای کمک به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزود: اتاق تهران می تواند بنگاه ها و شرکت های معتبر و خوش نام ایرانی را برای همکاری با بنگاه های سوئدی معرفی کند.

    وی تصریح کرد: حضور شرکت های سوئدی به منظور سرمایه گذاری در ایران اگر به همراه فاینانس صورت بگیرد، اعتبار و دوام بیشتری خواهد داشت.

    رئیس اتاق تهران همچنین از آمادگی این اتاق برای تقویت بحث داوری مسائل تجاری میان بنگاه های دو طرف خبر داد که مورد استقبال سفیر سوئد قرار گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی