عصر بازار

کانادا تحریم‌های اقتصادی ایران را لغو می‌کند

عصر اعتبار- در پی تصمیم آمریکا و اتحادیه اروپا برای رفع تحریم‌های ایران، وزیر خارجه کانادا نیز گفت: این کشور تحریم‌های اقتصادی خود علیه ایران را لغو می‌کند.

کانادا تحریم‌های اقتصادی ایران را لغو می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پرس‌تی‌وی، استفان دیون، وزیر خارجه کانادا، روز سه شنبه پس از نشست پارلمان به خبرنگاران گفت: لغو این تحریم‌ها به شرکت‌های کانادایی اجازه می‌دهد تا مانند شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای حضور در بازار ایران شتاب کنند.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه کانادا گفت: «اگر ایرباس می‌تواند به ایران هواپیما بفروشد چرا شرکت بمباردیر نتواند؟»

    شرکت بمباردیر کانادا یکی از مهم‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی دنیا است که هواپیماهای آن در مقایسه با تولیدات ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا ارزان‌تر است.

    با این حال وزیر خارجه کانادا به زمان لغو تحریم‌ها اشاره نکرد و فقط گفت این تحریم‌ها به سرعت لغو می‌شوند.

    جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هم چندی پیش گفته بود امیدوار است روابط دیپلماتیک کانادا و ایران از سرگرفته شود زیرا ایران «گام های قابل توجهی» در روابط خود با کشورهای جهان برداشته است.

    پس از آن که از 26 دی توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اجرا شد، آمریکا و اتحادیه اروپا لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران را آغاز کردند.

    کانادا از سال 1391 روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و یک سال بعد تحریم‌های اقتصادی خود علیه تهران را اعمال کرد.

    وزیر خارجه کانادا همچنین در ارتباط با بازگشایی سفارت این کشور در تهران گفت: هنوز زود است درباره این موضوع بحث شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی