عصر بازار

طلای جهانی گران‌تر شد

عصر اعتبار- طلای جهانی در پی ضعیف شدن ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران برای انتشار گزارش نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته صعود کرد.

طلای جهانی گران‌تر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1120 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به 1122 دلار صعود کرد که بالاترین قیمت از سوم نوامبر بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.03 درصد کاهش، 1119 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 14.90 دلار یا 1.4 درصد افزایش یافت و به 1120 دلار رسید.

    این افزایش قیمت در پی نوسان بازارهای سهام و سقوط نفت به پایین 30 دلار روی داد. طلا در ژانویه معکوس بازارهای سهام حرکت کرده و افت اخیر این بازارها به افزایش قیمت طلا کمک کرده است.

    جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه امسال در پی ضعف اقتصادی چین و افت شدید قیمت نفت و همچنین تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و شبه جزیره کره احیا شده و بهای معاملات فوری این فلز ارزشمند از ابتدای ژانویه تاکنون حدود شش درصد افزایش داشته است در حالیکه قیمت طلا 10.4 درصد در سال 2015 سقوط کرد.

    بارناباس گان، اقتصاددان بانک او سی بی سی در سنگاپور که یکی از صحیح‌ترین پیش بینی‌های قیمت طلا را داشته است، به رویترز گفت: با استمرار نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد جهانی که ریسک گریزی سرمایه گذاران را قوی نگه داشته است، تعجبی ندارد اگر طلا در سه ماهه اول امسال به 1150 دلار و حتی 1200 دلار صعود کند.

    تحلیلگران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاستگذاری دو روزه خود که روز جاری به پایان می‌رسد، به دلیل نگرانیهای اقتصادی در چین و اروپا از افزایش نرخهای بهره خودداری کرده و نرخها را بدون تغییر نگه دارد. احتمال افزایش نرخها در نشست دسامبر این بانک هم کاهش یافته که از ارزش دارایی‌های بدون بازده مانند طلا پشتیبانی خواهد کرد.

    دلار در شرایطی که بازارها منتظر بیانیه نشست بانک مرکزی آمریکا هستند، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ با کاهش روبرو شده است.

    ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز سه شنبه به 21.52 میلیون اونس رسید که بالاترین رقم در سه ماه گذشته بود و افزایش اعتماد سرمایه گذاران به طلا را منعکس کرد.

    در این بین آمار جدید نشان داد واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در دسامبر به بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته افزایش یافته است که از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به بازارهای سهام در حال فروپاشی یوان ضعیف این کشور را بارز می‌کند.

    تحلیلگران چینی پیش بینی می‌کنند واردات طلا به دلیل افزایش تقاضای فصلی در آستانه تعطیلات سال نوی چینی قوی خواهد ماند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 13.30 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، به 495 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 495 دلار معامله شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو