عصر بازار

فابیوس:

با همه خواسته‌های ایران موافقت نمی‌کنیم

عصر اعتبار- لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه سفر روحانی به این کشور گفت: «این حقیقت است که ایران به جامعه بین‌المللی برگشته اما مفهوم آن این نیست که ما با هرچیزی موافق خواهیم بود به ویژه در بحث سوریه».

با همه خواسته‌های ایران موافقت نمی‌کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس جمهور ایران شب گذشته بعد از پایان سفر ایتالیا به پاریس رفت. در ابتدای سفر به نمایندگان تجاری فرانسه گفت، ایران اکنون برای سرمایه‌گذاری آماده است.

    به گزارش رویترز سفر روحانی از پاریس بیشتر برای احیای قراردادهای تجاری به رغم تفاوت‌های دیپلماتیک با این کشور است.

    براساس این گزارش، نخستین سفر خارجی روحانی بعد از لغو تحریم‌ها با سفر ایتالیا شروع شد که این کشور فرش قرمز برای این رئیس جمهور معتدل ایرانی پهن کرد  و از وی و  120 همراهانش که شامل وزرا و رهبران اقتصادی ایران بودند استقبال کرد. بعد از آن سفر روحانی به فرانسه است.

    رویترز می‌نویسد اما سفر روحانی از فرانسه تا اندازه‌ای متفاوت است چرا که این کشور در مذاکرات هسته‌ای دست‌اندازی‌های زیادی ایجاد می‌کرد و همچنین ایران را به حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه بارها متهم کرده بود و نیز با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که بیشتر سنی و رقیب اصلی ایران هستند مراودات خوبی دارد.

    لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه روحانی به این کشور گفت: «این حقیقت است که ایران به جامعه بین‌المللی برگشته اما مفهوم آن این نیست که ما با هرچیزی موافق خواهیم بود به ویژه در بحث سوریه».

    به گزارش رویترز، با وجود اینکه از ماه ژولای هیأت‌های تجاری و سیاسی فرانسه به تهران برای کشف فرصت‌های مناسب سفر کرده‌اند مقامات فرانسوی گفته‌اند که این تعهدات باید اکنون انجام شود و اینکه مشخص شود ایرانی‌ها تا چه اندازه در بحث هسته‌ای شفافیت دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی